0
تا چه حد با ابزار هرس آشنا هستید؟

تا چه حد با ابزار هرس آشنا هستید؟

دوشنبه 17 آبان 1400
| 2405

آشنایی با ابزار هرس درختان

همانطور که در مقاله انواع روش هرس درختان اشاره کرده ایم هرس کردن درختان از اهمیت بسیاری برخوردار است .  درواقع، هرس برای تقویت رشد گیاهان و درختان مفید و برای انجام درست آن نیاز به دانش و مهارت و ابزار کارا است.
ابزار هرس
 
ابزارهای باغبانی که برای هرس درختان و درختچه ها استفاده میشوند در دو نوع موتوری و دستی قابل تقسیم هستند.
ابزراهای دستی باغبانی مورد نیاز برای هرس عبارتند از: قیچی باغبانی، قیچی هرس، چاقوی باغبانی، اره‌ باغبانی و قیچی شمشاد‌زن که هر یک را میتوانید از وبسایت اینترنتی ایران کشاورزی مشاهده کنید .

   قیچی هرس

قیچی هرس همانگونه که از نامش بر می آید برای قطع کردن و هرس شاخه های درختانی که امکان قطع آنها با قیچی های معمولی باغبانی وجود ندارد بکار برده میشود. دسته بلند این نوع قیچی به دو دلیل میباشند: 
1.    افزایش نیروی برش در لبه های برنده 
2.    امکان هرس شاخه هایی که دسترسی به آنها مشکل است.
 هرس

      قیچی باغبانی

قیچی باغبانی یکی از ابزارهای روزمره باغداری و کشاورزی است. این ابزار کاربردهای گسترده ای در زمینه باغبانی شامل قطع ساقه های میوه، هرس گلها و درختان دارد. از دو دسته، تیغه های برشی تیز و مکانیزم فنر تشکیل شده است.
 
 
فنر به منظور بازگشت اهرم ها به حالت باز میباشد و یکی از نکات اساسی در زمینه نرمی کار با قیچی است. سفت بودن بیش از حد این فنر منجر به سختی کار با آن میشود. همچنین ضامنی روی قیچی وجود دارد که وظیفه آن بسته نگه داشتن قیچی در هنگام عدم کار است.

چاقوی باغبانی

چاقوی باغبانی یکی از ابزارهای مهم در حوزه باغبانی است. از جمله کاربردهای آن بریدن شاخه های نازک، علف های هرز و نوع تخصصی تر آن که بعنوان چاقوی پیوند شناخته میشود برای پیوند زدن استفاده میشود.
هرس
 

     قیچی شاخه زن و شمشاد زن

این قیچی در انواع فرم مختلف برای کوتاه کردن چمن(در مقیاس کوچک) و بخصوص همانطور که از نامش پیداست برای کوتاه و مرتب کردن شمشاد است. در دو فرم دو لبه و سه لبه در بازار یافت میشود.
هرس
 
به علت دسته های بلند نیاز به قدرت زیادی ندارد. هر چقدر دسته ها بلندتر باشند نیاز به فشار کمتر خواهد بود. لبه های برش بلند و نیز صرفا برای نفوذ به لایه های متراکم شمشاد و افزایش میزان برش است.

  اره‌ باغبانی

اره ابزاری است که برای بریدن و قطع کردن شاخه های بسیار ضخیم که قطر آنها بیش از لبه های قیچی است کاربرد دارد. البته هر چه که باشد برای بریدن و دو نیم کردن شاخه های خشک و بسیاری از کارهای دیگر به اره نیاز خواهید داشت.
اره
 
طول اره نباید بیش از حد بلند باشد. شکل اره نیز برای کاربری های مختلف متفاوت است. هر قدر دسته بلند و طول خود اره کوتاه باشد کاربرد بیشتری دارد 

علف زن

علف زن ابزاری موتوری است که محرکه آن از طریق برق یا موتور دوزمانه تامین میشود. کاربرد این ابزار برای هرس کردن علف ها و همچنین چمن است.
 https://www.irankeshavarzi.com/product/alafzan-ecco-china
 

شاخصه مهم در زمان خرید

1.     میزان مساحت سطح مورد نظر
2.      میزان کارایی دستگاه
3.     سهولت تعمیرات و تامین قطعات یدکی
4.    قیمت
5.    میزان انتشار صدای دستگاه
و در اخر به شما پیشنهاد میشود با مراجعه به وب سایت ایران کشاورزی  خریدی آسان , مطمئن و  با قیمتی باور نکردنی داشته باشید

 

 
مقالات مرتبط
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید