0
کود سه بیست و مزایای آن برای گیاهان خانگی

کود سه بیست و مزایای آن برای گیاهان خانگی

شنبه 1 تیر 1398
| 100370

کود سه بیست :

اگر شما علاقه زیادی به گل و گیاه دارید و به سلامتی و شادابی آنها اهمیت بسیاری می دهید، باید تغذیه آنها را با کود سه بیست تامین کنید.  کود سه بیست تمامی کمبودها و نیازهای گیاه را رفع می کند و کمک به رشد و سلامت او می نماید. نیتروژنی که در این کود وجود دارد به عملیات فتوسنتز گیاه و کیفیت محصول کمک می کند، همچنین موجب افزایش بذر و میوه، رشد سریعتر شاخ و برگ گیاهان هم می شود. 
 کود سه بیست یکی از کودهای کامل محسوب می شود که برای گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده کردن از کود سه بیست برای گیاهان بسیار مفید می باشد و به رشد آنها کمک بسزایی می کند. کود سه بیست دارای 20 درصد فسفات، 20 درصد ازت و 20 درصد پتاس می باشد. به این دلیل که 20 در صد از هر کدام از این سه عنصر را در خود جای داده است به آن کود سه بیست می گویند. همراه این کود مواد غذایی میکرو هم به گیاه می رسد و رشد آن را بهبود می بخشد. از کود سه بیست می توانید برای تمامی محصولات باغی و زراعی که در حال رشد هستند استفاده کنید تا نتیجه عالی و کارکرد بهبود دهنده آن را مشاهده نمایید.
این کود به این دلیل که تمامی عناصر مورد نیاز گیاه را در خود دارد و تغذیه گیاه را تامین می کند، به کود کامل معروف است. به همین دلیل از این کود می توانید برای هر نوع گیاهی استفاده کنید و کمبودها و نیازهای گیاهان با این کود جبران می شود. مهمترین عاملی که در روند صحیح عملیات فتوسنتز گیاهان نقش دارد فسفر می باشد که به بهبود ریشه زایی و افزایش شکوفه های درختان و گلها هم بسیار کمک می کند.همچنین وجود پتاس در کود سه بیست موجب می شود ک گیاهان زینتی گلدهی زودتری داشته باشند و میوه های آنها رشد کند.
 کود سه بیست

مقدار و زمان استفاده از کود سه بیست :

مقدار لازمی که باید برای گیاهان مورد استفاده قرار دهید بیشتر به شرکتی که سازنده این کود است و دلایل متفاوت دیگر بستگی دارد و میزان استفاده برای هر گیاه با گیاهی دیگر تفاوت دارد. ولی باید گفت به طور کلی:
کود سه بیست برای گل های آپارتمانی و کاکتوس هایی که اندازه آنها کمتر از یک وجب می باشد مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از آن بدین صورت است که :
1.در فصل بهار و تابستان به اندازه ای که گل رشد کرده است باید اندازه یک سوم و یا دو قاشق چای خوری در هر دو هفته ای یکبار به گل از این کود داده شود.
2. در فصل بهار و زمستان باید دیگر به کاکتوس ها از این کود داده نشود و گلها هم هر دو ماه یکبار به همان اندازه دو قاشق چای خوری کود دهی شوند.
کود سه بیست برای گیاهانی که آپارتمانی هستند و کاکتوس هایی که در سایز متوسط رشد کرده باید به این صورت استفاده شود که :
1. در فصل بهار و تابستان به اندازه ای که گل رشد کرده است هر دو هفته ای یکبار اندازه دو قاشق چای خوری از این کود داده شود.
2. در فصل زمستان و پاییز باید کود دهی به کاکتوس ها را متوقف کنید و برای گیاهان هم دو ماهی یکبار به همان اندازه دو قاشق چای خوری کود بدهید.
البته باید دقت داشته باشید که وقتی سایز آنها بزرگتر می شود، نیاز آنها به مواد غذایی بیشتر می شود و برای حفظ سلامت آنها باید نهایت دقت را داشته باشید، چرا که اگر اقدام اشتباهی را انجام دهید گیاه شما به طور کلی نابود می شود. بنابراین برای کود دهی به گیاهان وقتی ساز آنها بزرگتر ی شود باید با متخصصین گل و گیاه مشورت کنید.
میزانی که باید از کود سه بیست برای محصولات زراعی خود استفاده کنید بستگی به مساحت زمین و تعداد گیاهان شما دارد، ولی به طور کلی می توانید برای این محصولات زراعی خود اندازه 1و نیم تا 2 کیلوگرم از این کود را تهیه کنید و سپس برای استفاده کردن از متخصصین مربوط به محصولات  زراعی مشورت بگیرید تا در بهبود رشد گیاهان به شما کمک کنند.
همچنین میزانی که از این کود برای محصولات باغی مورد استفاده قرار می گیرد هم بستگی به اندازه و مساحت زمین شما دارد. البته نوع درخت هم در محصولات باغی بسیار متفاوت است، برخی از درختان کود بیشتری را می خواهند و برخی از درختان تغذیه خود را از دیگر عناصر موجود می گیرند و به مقدار کمی از این کود نیاز دارند.بنابراین برای محصولات باغی خود هم باید از متخصصین اموری که فعالیت و دانش آنها  مربوط به این نوع محصولات می باشد کمک بگیرید. باید دقت داشته باشید که بیشترین نیازی که درختان به کود سه بیست دارند از 200 گرم تا 500 گرم است.
 کود سه بیست

علائم کمبود کود سه بیست در گیاهان :

همانطوری که بیان نمودیم عناصر اصلی کود سه بیست، پتاس، فسفر و ازت می باشد که هر کدام از این عنصرها نقش مهمی را در رشد گیاه ایفا می کنند. اگر به هر دلیلی گیاه شما، یکی از این عناصر را نداشته باشد دچار علائمی می باشد که در ادامه بیان می کنیم.
1. علائم کمبود ازت : 
کمبود ازت در گیاهان موجب زردی برگهای پیر می شود، رشد گیاه با افت شدیدی مواجه می شود و کم کم این زردی برگ ها به برگ های بالاتر هم سرایت پیدا می کند.
2. علائم کمبود پتاس :
اگر گیاه کمبود پتاس داشته باشد، برگ های پایین آن زرد می شود و به آرامی می سوزد تا اینکه برگ های بالا را هم نابود می کند. .ج.د پتاس برای گیاه بسیار ضروری می باشد، چرا که کیفیت میوه های درختان و پروتئینی که در میوه وجود دارد به این عنصر بستگی دارد.
3. علائم کمبود فسفر :
همچنین اگر گیاه دچار کمبود فسفر شود، برگ هایی که جوان هستند کوچکتر می شوند و جوانه انتهایی گیاه بسیار ضعیف می گردد. در نتیجه گیاه اصلا رشد خوبی را سپری نمی کند و کم کم نابود می شود. 
مقالات مرتبط
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
کامران
1401/6/2 00:05

سلام.۴۰ تا گیلاس ۷ ساله دارم.ثمردهیشون عالی است.اما سه سال فقط در حد یک بند انگشت رشد میکنن.پارسال کود کمپوست دادم اما بازم رشد نکردن.کود فقط برا رشد گیلاس میخوام.چ کودی رو پیشنهاد میکنید.با تشکر فراوان

  پشتیبانی سایت
1401/6/8 09:39

سلام کود ان اکسترا یا کود سه بیست برای رشد مناسب است میتوانید جهت تاثیر بهتر با اسید امینه یا جلبک دریایی مخلوط کنید

مهران
1400/10/15 22:27

سلام واسه گیاهان (گندمی) ( یوکا) (درسنا) (کوردیلین) (دیفن) کود سه بیست میشه استفاده‌ کرد براشون

  پشتیبانی سایت
1400/10/28 09:43

سلام بله مناسب است . میتوانید از محصول ان اکسترا به صورت محلول پاشی هم استفاده کنید

حامد
1400/7/10 00:55

سلام. من سانسوریا ابلغ فقط دارم تو خونه از نوع شمشیری و کرواتی و میزان نورگیری خونه ما کمه. به همین دلیل چون سانسوریا ابلغ هست احساس میکنم رنگ گلها کمتر شده. آیا راهکاری برای بهتر شدن و برطرف کردن این مشکل دارید؟ در ضمن من هنوز لز هیچ کودی استفاده نکردم و شنیدم که کود برای سرسبزی و همچنین رشد سانسوریا هست و فکر کنم اسمش سه بیست هست ولی قبل استفاده و خرید گفتم با شما مشورت کنم.در ضمن از لحاظ خاک و گلدان گلها در بهترین حالن ممکن هستند و آبیاری هم به موقع انجام میشه ولی این کم رنگ شدن از همه چیز بیشتر فکر منو مشغول کرده و در منزل جای دیگه ای نیست که اندازه همینجایی که داریم آفتابگیر باشه. ممنون میشم راهنمایی نمایید. با تشکر

  پشتییبانی سایت
1400/7/18 10:47

سلام اگر بخواهید میتونید با هزینه ای از نور های مصنوعی استفاده کنید که به زودی بر روی سایت ایران کشاورزی قابل خرید می باشد . ضمنا کود ها به شرط دارا بودن درصد پایینی از اهن برای کود ها ابلق مشکلی ندارد

  ناشناس
1401/1/17 13:55

من شنیدم کود سه بیست برای سانسوریا مناسب نیست،کود ۱۲-۱۲-۳۶ مناسبشه

  المیرا
1401/1/17 13:57

کود سه بیست برای سانسوریا مناسب نیست از کود ۱۲-۱۲-۳۶ استفاده کنین ماهی یکبار اب هم هر دوهفته یکبار به حدی بدین که از زیرش بیاد بیرون

majid
1400/7/3 06:24

با سلام و عرض ادب ممنون از مطالب خوبتون.آیا سود سه بیست برای گیاهان ابلق خوبه یا نه

  پشتیبانی سایت
1400/7/6 18:06

سلام . بله مناسب است

حانیه
1400/6/31 07:56

خسته نباشید من کدو سه بیست رو برای بابا آدم و کورتن و یوکا استفاده میکنم ممنون میشم راهنماییم کنید که تا چه فصلی کود دهی رو ادامه بدم

  پشتیبانی سایت
1400/6/31 09:40

سلام در هر فصلی که گیاه شما رشد و جوانه زنی در برگ ها دارد میتوانید از سه بیست استفاده کنید

منوچهر اسکندری
1400/6/29 17:47

سلام ودرود خسته نباشید، یه سوال داشتم واقعا درست نتونستم جواب بگیرم البته از سایت مختلف، وجوابهای مختلف، آیا کود 12 12 36 nbk, موقع جوانه زنی وتورم یا چند برگی شدن درخت انگور استفاده میشه یا بعد از ریختن گل درخت انگور، وچه موقع از کود سه بیست برای درخت انگور استفاده کنیم واقعا ممنون میشم راهنماییم انشاءالله خیر برکت تو زندگیت فراوانی باشه مهندس بزرگوار،

  پشتیبانی سایت
1400/6/30 12:01

سلام کود سه بیست یا 20-20-20 بر ای ابتدای جوانه زنی باید استفاده شود به علت وجود مقدار بالای نیتروژن در ان به افزایش شاخه و برگ کمک میکند . کود 12.12.36 برای زمانی است که گلدهی انجام شده و درخت آماده ی میوه دهی است . وجود 36 واحد پتاسیم به افزایش وزن انگور و رنگ پذیری بهتر انگور کمک میکند

شیما
1400/5/29 21:46

سلام خسته نباشید من در حیاط تعدادی گلدان دارم مثل محبوبه شب، شمشاد ، خرفه، یاس، گندمی، ساناز، شمعدانی و .... الان مدتیه تعدادی از گیاهان دچار مگس سفید ریز شده اند و کم کم همه گرفتار شدن، مگس های ریز سفید که قبلا درخت های تهران هم گرفتار شدن. الان می خواستم ببینم آفت کشی برای این آفت هست؟

  پشتیبانی سایت
1400/6/1 11:03

سلام سم دیکلروس برای سفید بالکان مناسب است اما به نظرم میتونید جمعیت آفات را با کارت زرد کم کنید

نادر
1400/5/21 15:22

سلام من کود سه بیست دادم به چمن و به سمت کچ شدن رفته آیا دلیلش این کود یا قارچ میتونه باشه ؟

  پشتیبانی سایت
1400/5/24 11:13

سلام خیر علت این نیست . چمن ها در برابر باد مقاوم نیستند و نیاز به کوتاه کردن دارند . حتما نسبت به کوتاه کردن آنها اقدام کنید

فاطمه
1400/3/22 12:22

سلام.وقت بخیر من گل آگلونما دارم برای اولین بار بش کو سه بیست دادم.هم ب برگهاش اسپری کردم و هم ب خاکش.میخواستم بدونم اسپری کردن کود سه بیست ب برگهای آگلونما اشکالی ندارد و ب گل آسیب نمیزند؟

  ناشناس
1400/3/24 11:07

سلام . برای رشد رویشی گیاهان بله سه بیست مناسب است . پیشنهاد میکینم برای گیاهانی که گلدهی را شروع کردن از کود 12.12.36 استفاده کنید

زهرا
1400/2/3 03:46

سلام و روز بخیر من حدود یک ماه هست که یا گل رز سفید خریده ام. اول حالش خوب بود اما الان که چند تا غنچه داره، شاخه غنچه ها در طول روز پژمرده می‌شود ولی برگها سرحال هستند. گل را در گلدان هست. در ابتدا در آفتاب بود اما بعد در سایه و آفتاب آنرا قرار دادم اما وضعیت آن تغییری نکرده است. با آبیاری هم پژمردگی آنها در طول روز ازبین نمی رود. ممنون میشوم راهنمایی کنید.

  پشتیبانی سایت
1400/2/4 09:54

سلام باید در افتاب قرار بدید . علت پژمردگی در روز این است که ریشه ی گل شما پوسیده است . علت سرحالی شب ها این است که در شب رطوبت هوا بالا میرود و گیاه شما رطوبت را از طریق برگ جذب میکند ولی در طول روز هر چی آب بدید گیاه جذب نمیکند . ابیاری را کم کنید از کود حیوانی استفاده نکنید و از سم کوپر اکسی کلراید در خاک استفاده کنید

مهشید
1400/1/12 18:10

سلام.گیاه برگ انجیری دارم..قدش یک متره و اینکه شاخه هاش پر هست.. پشه سیاه زده بود، برگاش زرد شده بودن با دیازینون مشکل پشهها حل شد. ماهی یبار کود اهن بهش میدم. برگها تا جایی که زر شده بودن سوختن و درواقع زرد شدنشون متوقف شده. چندتا برگ جدید داشت ک خیلی ضعیفن و از زمان مریضیش رشد زیادی نکردن. برای تقویتشون چیکار کنم؟ از این کود میتونم بهش بدم؟برای هربار تکرار کوددهی چه مقدار باید انجام بشه؟ کود اهنو میتونم همراهش بدم؟

  پشتیبانی سایت
1400/1/15 11:03

سلام برای کوددهی به گیاهتان بله مناسب است اما با توجه به توصیف شما از گیاهتان به نظر میرسد که بیماری پوسیدگی ریشه دارد . بهتر است یک قارچ کش با اب مخلوط کنید و به صورت ابیاری به گیاهتان بدهید . میتوانید با مشاوران ما به صورت رایگان مشورت کنید

م س
1400/1/6 03:16

سلام. در چه فصلی بهتره از کود ۲۰ ۲۰ برای (گل یاس) استفاده کرد؟ و چه میزانی از کود را باید در آب حل کرد؟

  پشتیبانی سایت
1400/1/8 18:13

سلام در بهار بهتر است استفاده شود مقدار 2 گرم در لیتر

منوچهر اسکندری
1399/12/19 11:54

سلام عرض ادب، درخت انگور حدوداً چند تا از برگهاش تازه دراومده، چه موقع کود سه بیست بهش بدم، برای هر درخت انگور چه مقدار کود سه بیست ممنون از راهنمایتون،

  پشتیبانی سایت
1399/12/19 12:00

سلام به صورت خاکی میتونید از الان شروع کنید و مقدار مصرف بستگی به جنس خاک و نوع ابیاری دارد

ایوب
1399/12/15 05:13

سلام خسته نباشید .من گل انتوریوم دارم خیلی دیر ب دیر گل میده و برگهاش ی خورده زرد شدن .از کود سه بیست استفاده کنم بهتره یا سه هجده؟ فرقشون باهم چیه

  پشتیبانی سایت
1399/12/16 12:11

سلام هیچ فرقی بین این دو کود که نام بردید نیست . ضمنا از ریزمغذی ها قافل نشوید .

مریم
1399/12/12 17:08

سلام من گیاه سینگونیم دارم بعد عز دادن کود 3بیست بگاش داره خشک میشه . بقیه گلدون هام هم زیاد اوضاشون خب نیست, البته قبلش سرحال نبودن ولی بعد از کود دهی یکم بدتر شدن.

  پشتیبانی سایت
1399/12/12 17:33

سلام احتمالا دچار پوسیدگی ریشه شده اند باید در سبک ابیاری تغییرات بوجود بیاورید

گل کار
1399/12/5 09:02

سلام من داخل خاک گل هام پشه افتاد و تو مرحله درمان رشد گلهام متوقف شده اشکالی نداره با این مشکل ازکود سه ۲۰ استفاده کنم

  پشتیبانی سایت
1399/12/5 17:49

سلام اشکالی نداره در هر زمان میتونید از کود سه بیست استفاده کنید . برای از بین بردن پشه هاا هم میتونید از سموم حشره کش نظیر مالاتیون یا سایپرمترین استفاده کنید

امید
1399/11/17 12:49

سلام از کود سه بیست برا سیر هم میشه استفاده کرد؟؟و شرایط استفادش کی هست؟

  پشتیبانی سایت
1399/11/18 18:06

بله در دوران رشد رویشی میتونید استفاده کنید . با دوز دو گرم در لیتر محلول پاشی کنید یا یک کیلو در هزار متر غرقابی کنید

صبا
1399/10/20 20:40

سلام. من کود سه بیست خریدم زرد رنگ هستش . برای اولین میخام به گل هام بدم .باید در چند وعده و به چه صورت بهشون بدم؟؟؟

  پشتیبانی سایت
1399/10/21 09:38

سلام رنگ کود سه بیست ملاک تشخیص نیست و هر رنگی میتواند باشد . این کود را در تمام دووره های رشد میتوانید استفاده کنید . مقدار مصرف را باید از محلی که خرید کردید سوال کنید چرا که ما اطلاعاتی از آنالیز محصول شما نداریم

کیان
1399/10/2 14:20

سلام، گود ۳بیست با کود هربان میشه قاطی کرد؟ اگرمیشه چقدرازهرکود و چند وقتی یبار؟

  پشتیبانی سایت
1399/10/3 09:57

سلام متاسفانه اطلاعاتی از کود هربان نداریم و نمیتوانیم قضاوت کنیم . لطفا یا انالیزش را بفرستید یا از فروشنده ای که محصول را خرید کرده اید سوال کنید

رجب خواه
1399/10/1 14:24

کود سه بیست و میشه به سانسوریا هم داد؟

  پشتیبانی سایت
1399/10/2 09:56

بله میتوانید استفاده کنید

راشین
1399/8/11 11:01

سلام خسته نباشید. من 22 مهر بذر شاهی و ریحان کاشتم داخل خاک برگ و الان که 20 روز گذشته ریحان ها حدودا 7-8 سانت شده و شاهی هم 10-12 سانت. ریحان و شاهی ها به نظرم رشدشون متوقف شده و من از کود سه بیست امروز با آب مخلوط کردم و بهشون دادم. توی گلدان کاشتم و در بالکن جنوبی هستند. نور عالی دارن. دیدم شاهی ها دارن زرد میشوند. تحقیق کردم شاهی باید سایه آفتاب باشه. میشه راهنمایی کنید که چه مدت طول میکشه بزرگ و آماده بهره برداری بشن و اینکه کود سه بیست رو چند وقت یکبار بهشون اسپری کنم؟ آیا شاهی ها رنگ زردشون درست میشه؟ چون گذاشتمشون توی سایه که سایه آفتاب باشن و زیاد نور مستقیم نخورن. خیلی ممنونم

  پشتیبانی سایت
1399/8/11 16:44

سلام بله شاهی ها سایه دوست هستند و باید در سایه کاشته شود. رشد یک گیاه علاوه بر کود به نوع آبیاری و هوا نیز مربوط است . پیشنهاد میکنیم که صبور باشید

گل
1399/7/30 16:53

با سلام و احترام گل گندمی 2 ماه پیش خریداری کردم چند روزی دیدم که اطراف گلدان مقداری از خاک گلدان بیرون ریخته شده و بیشتر برگهای ان خورده شده احتمال دادم کرم یا حشره داخل خاک است چند روز پیش سم دیازینون زدم امروز دیدم که برگ های ان خورده شده سم قارچ کش مانکوزب زدم چرا این اتفاق افتاده ؟ این سم و قارچ کش کافی هست ؟ گل کنار پنجره است که حالا داخل حیاط گذاشتم با تشکر

  پشتیبانی سایت
1399/8/1 09:35

سلام . احتمالا کرم برگ خوار دارد دیازینون کافی است

گل
1399/7/29 15:00

با سلام فاصله بین 2 کود تقویتی 202020 و 121236 چند روز باید باشد و در ماه چند بار می توان گیاه را تقویت کرد . و سم دیازینون یا قارچ کش به چه فاصله با کود تقویتی سه 20 می توان داد ؟ایا لازم که هر 3 یک بار سم دیازینون داد ؟ با تشکر از پاسخگویی خوب شما

  پشتیبانی سایت
1399/7/30 09:30

سلام کود سه بیست را باید در زمان رشد رویشی استفاده کنید و کود 12.12.36 در زمان گلدهی . شما تا شروع دوره ی گلدهی باید از سه بیست استفاده کنید و پس از گلدهی یا باردهی سه بیست را قطع کنید و کود پتاس بالا استفاده کنید . سم دیازینون با کود های ان پی کا تداخلی ندارد اما در قارچ کش ها باید احتیاط بیشتری شود . در مورد دوره ی سم پاشی سوال کردید شما باید دوره ی کارنس سموم را رعایت کنید این دوره در پشت بطری نوشته شده است

گل
1399/7/22 12:33

سلام فاصله بین کود سه 20 با اسید هیومیک چند روز باید باشد یا با هر کود تقویتی دیگر . ممنونم

  پشتیبانی سایت
1399/7/22 17:13

سلام مورد عدم اختلاط با هم ندارند حتی میتوانید با هم استفاده کنید اما اگر به صورت جدا گانه می خواهید استفاده کنید اول اسید هیومیک را استفاده کنید بعد کود سه بیست تا جذب بهتری داشته باشد

گل
1399/7/22 12:27

سلام ممنونم از راهنمایی شما / امکان دارد برای گل فیکوس که در پشت برگ ه لکه قهوه ای تیره رنگ دارد و یا در حال افتادن برگ هاست یک دارو یا کود و ... معرفی بفرمائید که برای رشد و ریزش و درمان فیکوس موثر باشد با تشکر

  پشتیبانی سایت
1399/7/22 17:11

سلام لکه های قهوه ای عمدتا در پشت برگ میتواند بیماری قارچی باشد و یا نشانه از تحرک آفات . بنظرم اگر میزان آبیاری و یا رطوبت محل نگهداری را در شب هنگام کم کنید این موارد پیش نمی اید . برای نوع سم مصرفی برای قارچ باید عینا نوع قارچ شناسایی بشود اما سمومی عمومی برای قارچ ها موجوده که میتوان به بردوفیکس یا کاپیتان یا بنومیلاشاره کرد

کود توپسین ام
1399/7/21 12:00

با سلام برای ریشه 3 تا نهال درخت میوه 7 ماهه که بر اثر ابیاری زیاد هر روزه در تابستان بخاطر گرما پوسیده شده و برگ هایش ریخته( اما تنه نهال زنده هنوز خشک نشده) برای درمان ریشه می توانم از سم توپسین استفاده کنم تاثیری دارد ( در تابستان هر روز اب می دادم ریشه نهال پوسید البته فکر می کنم چون همان موقع برگ ها ریخت و خشک خشک شد تا به الان دیگر هم سبز نشد ) این سم کمکی به ریشه نهال می کند ( الان 6 نوبت است که سم کاربندازیم دادم به فاصله هر 10 روز اخرین نوبت 2 هفته پیش بود اوایل که 3 نوبت سم دادم خوب سبز شد و جوانه زد و برگ ها بزرگ شد اما بعد از مدتی دوباره خشک شد مجددا بعد از 14 روز که از خشک شدنش گذشت سم دادم خلاصه تا سومین نوبت خوب بود اما بعد از مدتی خشک میشد این کار را ادامه دادم تا الان که 6 نوبت شده فعلا که نتیجه نگرفتم ) راهنمایی می فرمائید . ممنون

  پشتیبانی سایت
1399/7/22 09:58

سلام به غیر از آبیاری باید شوری خاک و آب و بیماری های قارچی و ویروسی و آفات نیز کنترل شود . شما باید عامل پوسیدگی ریشه را پیدا کنید و با آن مبارزه کنید. در مورد سموم هر سم قارچ کش محافظتی با قارچ ریشه مبارزه میکند اما بهتر است از سموم مسی مانند کوپر اکسی کلراید در کنار اسید هیومیک استفاده شود . و در آخر زیاده روی در استفاده از سموم بسیار خطرناک است 6 بار استفاده از یک سم قارچکش به هیچ عنوان تجویز نمی شود . یک بار نهایتا یک دوره تکرار کافی بوده است.

بوته توت فرنگی
1399/6/5 11:51

سلام چند روز پیش بهبوته توت سم قارچ کش کاربندازیم جهت احتیاط دادم ( چون بعضی از گل ها قارچی شده بودند) چند روزی بود که پژمرده بود بااین که گلدان سفالی و هر روز ابیاری میشود و خاکش رطوبت دارد . چون شب سرد بود شب انرا اتاق اورده و روز بیرون جلوی افتاب می گذارم ( حیاط) ( 2 شب بود) امروز دیدم که چند برگ ان از لبه خشک شده ( شب قبل اسپری کرده بودم) بعد از 5 روز هم (امروز) کود 12 12 36 دادم ( قبلا گاعی و قت ها غروب هم اب می دادم حالش خوب بود چون ترسیدم که مثل نهال البالو دچار پوسیدگی ریشه بشود دیگر اب ندادم . بنده خدایی کود جلبک دریایی را پیشنهاد کرد خریدم ( 1 گرمی به اسم acadian) رنگ قهوه تیره دارد و بوی بدی دارد به نظر شما تقلبی است؟ ( از مغازه ای که فقط سم وکود کشاورزی می فروشد ) راهنمایی شما را بطور کامل برای نگهداری توت فرنگی می خواستم و اینکه ایا اتفاقی برای بوته افتاده که بنده بی اطلاع هستم رشد ندارد پند و قت دیگر می توانم کوذ 12 12 36 بدهم ؟ شما فروش کود جلبک دریایی نیم یا 1 کیلویی دارد ؟ از شما خریداری کنم بهتر است راهنمایی می فرمائید . از لطف و صبوری شما بسیار سپاسگزارم . ممنونم

  پشتیبانی سایت
1399/6/6 10:29

سلام به نظرم شما خساسیت زیادی روی توت فرنگیتان دارید لطفا آن را جا به جا نکنید در روز و شب . دوم ابیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه میگردد لطفا با توجه به توع خاکتون ابیاریتون رو اصلاح کنید . سوم کود جلبک دریایی یک مکمل است و در کنار دیگر کود ها بسیار تاثیر گذار است اما درمانگر نیست ، در شرایطی که بوته ی شما سالم باشد میتوانید با استفاده از جلبک مقاوت بوته را در برابر تنش های محیطی بالا ببرید و همچنین محرک رشد خوبی است . ماه آینده جلبک دریایی وایتافری در بطری های 250 گرمی موجود میشه

بوته توت فرنگی
1399/6/4 11:01

الله, [۲۵.۰۸.۲۰ ۱۰:۵۳] سلام عکس بوته توت فرنگی است گلدان کناری گلدان بوته نارنج ... نحوه نگهداری از توت را می فرمائید ... وضعیت توت الان چطور است ؟ بنظر شما الان توت امادگی دادن کود 12136 هست ؟ 5 گذشته سم قارچ کش فقط برای احتیاط دادم الله, [۲۵.۰۸.۲۰ ۱۰:۵۶] گلدان را کی می توانم عوض کنم (چه ماهی) ان موقع تعدادشان زیاد بود مناسب بود الان فقط یکی برایم مانده نارنج را هم راهنمایی کامل می فرمائید . خدا خیرتان دهد الله, [۲۵.۰۸.۲۰ ۱۰:۵۸] شب گذشته داخل اتاق گذاشتم گیاه سردش شده بود فقط زمانی که افتاب است بیرون جلوی افتاب می گذارم اینجا شب ها سرد است الله, [۲۵.۰۸.۲۰ ۱۰:۵۹] لبه برگ کمی سوخته و زیر برک للبه ان کمی خشک شده این فقط روی سطح گیاه است

  پشتیبانی سایت
1399/6/4 16:41

سلام والا من هیچی نفهمیدم لطفا به جای کپی کردن تایپ کنید

گل یاس
1399/5/25 17:06

داخل خاک گل فیکوس مگس زیادی دیده میشود سم ابا مکتین بدهم کافی است باسپاس و ممنونم از راهنمایی خوب و مفید شما

  پشتیبانی سایت
1399/5/25 17:58

سم آبامکتین یک حشره کش تماسی گوارشی است که تمایل به کنه کشی دارد . و برای طغیان کنه استفاده میشود . با استفاده از این سم حشره های زنده داخل خاک میمیرند اما تخم هایشان پس از پند روز دوباره تبدیل به حشره میشود . از مالاتیون یا دیازینون استفاده کنید

گل یاس
1399/5/25 16:57

سلام ساقه یاس بالارونده سفیدک زده چه سمی باید بدهم برگ هایش خشک شد. ( کودی با فسفر بالا را معرفی می فرمائید ) با سپاس فراوان

  پشتیبانی سایت
1399/5/25 17:56

سلام از سم بنومیل استفاده کنید البته احتمال داشتن شپشک آردآلود هم هست که در این صورت باید مالاتیون استفاده کنید . میتوانید با ذره بین سفیدک ها را ببینید اگر چیزی غیر متحرک شبیه به حشره با پاهای زیاد دیدید آن شپشک است. کود هایی نظیر 10.52.10 و یا 5.50.20 فسفر بالا هستند

نهال البالو
1399/5/24 16:26

سلام برای تقویت ریشه همان کود سه بیست را بدهم کافی است کود دیگری نمی خواهد از اینکه راهنمایی فرمودید نهایت تشکر و سپاسگزاری را دارم خدا خیرتان دهد با سپاس فراوان

  پشتیبانی سایت
1399/5/25 10:31

سلام خیر مناسب نیست از کود فسفر بالا استفاده کنید

نهال البالو
1399/5/22 15:09

سلام عکس گل ها برایتان ارسال شد گل فیکوس ( ایمیل) از اینکه زحمت می کشید راهنمایی می فرمائید نهایت تشکر و سپاسگزاری را دارم خدا خیرتان دهد ( ان یک مورد که فرمودید قارچ است چند روز پیش با کاربندازیم سمپاشی کردم ایا نیاز که مجددا با سمی که شما معرفی کردید انجام بدهم . با تشکر

  پشتیبانی سایت
1399/5/23 10:03

عکس ها بازدید شد قبلا هم به شما گفته ایم که مشکلات شما از ریشه است . برگ توت فرنگی که ارسال کردید کمبود نیتروژن فسفر و پتاس دارد . برای سم قارچکش نیازی به تکرار نیست

نهال البالو
1399/5/20 14:21

تمام عکس ها را به ایمیل شما ارسال کردم باسپاس

  پشتیبانی سایت
1399/5/21 16:49

بر روی گیاهان شما آفت مشاهده نشد بجز یک مورد قارچ که با سم بنومیل میتوانید درمان کنید . عمده مشکل گیاهان شما پوسیدگی ریشه است که به خاطر سبک آبیاری است

نهال البالو
1399/5/20 14:11

سلام می توانم عکس های افت زده گل فیکوس را از طریق ایمیل ارسال کنم

  پشتیبانی سایت
1399/5/21 16:45

بفرمایید

گل یاس
1399/5/13 14:43

سلام .. امکان چند تا کود تقویتی برای گل ها و گیاهان و سیزیجات معرفی بفرماپید و هورمون ریشه زایی . با سپاس

  پشتیبانی سایت
1399/5/14 16:40

کود سه بیست همراه با کود میکرو برای گیاهان آپارتمانی کافی است - برای محرک ریشه میتوانید از کودهای مایکو استفاده کنید

گل یاس
1399/5/13 00:36

سلام ..توت فرنگی را الان 5 ماه که در گلدان سفالی کاشتم سبز شده اما رشد نکرده و کوچولو مانده بنظر شما برای رشد بوته توت فرنگی چکار باید بکنم با سپاس

  پشتیبانی سایت
1399/5/13 09:45

توت فرنگی نیاز به رطوبت بالا و گرمای زیاد دارد همراه با عناصر ماکرو

گل یاس
1399/5/12 22:26

سلام ..نظر شما در مورد کود سوپر امینو برای گل و گیاهان چیه ؟

  پشتیبانی سایت
1399/5/13 09:44

سوپر امینو از محصولات ما نیست و به علت عدم اطلاعات از محصول نظری نداریم

گل یاس
1399/5/12 13:20

سلام .. الان بهترین کاری که می توانم برای یاس و رز انجام بدهم چیه ؟ چه کودی یا چه مراقبتی انجام بدهم ؟ تو گلدان هستند باغچه ندارم . با سپاس

  پشتیبانی سایت
1399/5/12 16:52

تمامی گیاهان در طول چرخه ی زندگی خود نیاز زیاد به ازت ، فسفر و پتاس دارد که در کشاورزی عناصر ماکرو نامیده میشوند . در مقابل عناصری دیگر هستند که عناصر میکرو هستند این عناصر نبودنشان گباه را از بین نمیبرد اما کمبودشان عملکرد گیاه را ضعیف میکند . شما باید عناصر ماکرو را هر 2 هفته یک بار به گیاهانتان بدهید (کود های سه بیست و یا ان پی کا از این دسته هستند) و در صورتی که علائم کمبود ریزمغذی در گیاهانتان میبینید از میکرو ها به صورت کلاته و در غیر این صورت از میکرو ها به صورت میکس استفاده کنید .

گل یاس
1399/5/9 12:10

سلام گل یاس و رز بالارونده را 2 ماه پیش خریداری کردم برگ هایش خشک شد کمی هم ریزش برگ داشت 1 ماه پیش بخاطر گلدان خرابی که داشت گلدان را عوض کردم الان گل یاس برگهایش می ریزد و خشک هم شده رنگ برگ هم قرمز کم رنگ است و گل رز هم برگهایش خشک شده چکار باید بکنم یا چه کودی باید بدهم تا حال گل ها بهتر بشود ( خاکش خاک گلفروشی هاست خاکش سبک است) با سپاس

  پشتیبانی سایت
1399/5/11 12:21

سلام . خشک شدن برگ ها و گلها از علل مختلفی می تواند باشد : 1 - پوسیدگی ریشه : ناشی از ابیاری زیاد - کوددهی نا مناسب - شوری خاک و اب - استرس محیطی 2- آفات مکنده و جونده 3 - قارچ ها و ویروس ها 4 - آفت های خاکی باید علل بالا را در گلدان هایتان جستوجو کنید . بیماری را که دریابید درمان به راحتی پیدا میشود

نهال البالو
1399/5/6 12:01

در ضمن برای نهال شش ماه که فرمودید کود فسفر بالا بدهید ( NPK ) بدهم کافیه ؟ چند روز بعد از سم پاشی ؟ چند بار در ماه ؟ برای این نهال 3 هفته پیش کود NPK داده بودم در تیرماه و خردادماه هم کود NPK دادم امکان دارد 2 سوال را مجزا پاسخ بدهید . با تشکر

  پشتیبانی سایت
1399/5/7 09:09

اگر از سمپاشیتون 2 هفته گذشته است سم بزنید ایرادی ندارد . در مورد خاکتون شما بافت خاکتون ماسه ای است به همین علت اب زود پایین میره - کود ان پی کا فسفر بالا بزنید ایرادی نداره . هر 20 روز یک بار

نهال البالو
1399/5/6 11:55

سلام ... سوال : با توجه به اینکه سم مالایتون و دیازینون قبلا دادم و سم کاربندازیم هم 2 روز پیش داده شده ایا نیازی هست که مجددا سم ابامکتین بدهم ؟ اگر هست چند روز بعد ؟ ابیاری نهال 2 بار در هفته کافیه ؟ زیر پیت حلبی یک کیسه پلاستیکی بخاطر سوراخ های زیادی که در ته پیت هست لازمه یا نه ؟ چون اب خیلی سریع خارج میشود با تشکر : از راهنمایی شما

نهال البالو
1399/5/5 12:11

سلام ... کنه و غیره ...خرداد و تیرماه 3 بار سم دیازینون و مالایتون روی خاک و اسپری روی برگ داشتم این کلاه سیاه از اردیبهشت ماه روی برگ دیدم ولی نمی دانستم چیه ....با این نهال حال رشد خوبی داشت برگ ها زیاد شده بود... این اتفاق اواخر تیر ماه بود که افتاد حالا با این توضیحات باز هم سم پاشی کنم نهال از بین نرود .

  پشتیبانی سایت
1399/5/6 09:34

دوست گرامی اولین پیشنهاد ما اینه که هرگر با چند کارشناس مشورت نکنید چون نظرات متفاوت است و روش ها متفاوت است. ما هم گفتیم به شما ریشه ی نهال شما بیمار است . ان هم اول به خاطر ابیاری زیاد و بعد به خاطر آفت کنه . سم کاربندازیم خوبه برای ریشه اما قبلش کنه باید مداوا بشه. در عکس ارسالیتون اون چیز سیاه رنگ وضوح نداشت . و در آخر نهال یک ساله را انقدر تحت فشار نذارید نمیشه توقع از یک نوزاد داشت که پشتک بزنه

نهال البالو
1399/5/5 12:06

سلام ...باکارشناسی مشورت کردم گفتند که نهال دچار افت شده و به ریشه هم صدمه زده باید سم کاربندازیوم ابیاری و روی برگ داشته باشید دیروز انجام دادم و چون زیر حلبی خیلی سوراخ است و اصلا اب در ان نمی ماند یک کیسه پلاستیکی زیرش گذاشتم تا نهال تشنه نماند الان با این حساب باید این سمی که معرفی کردید به نهال بزنم ....نهال هفته ای 2 ابیاری میشد و بیشتر ها برگ ها پژمرده بود ...گلفروشی وقتی دید گفت چون هوا خیلی گرم است گیاه تشنه است فعلا هر روز اب بدهید تا 2 هفته هر روز .... و بعد از هفته ای 3 بار در روز و لان هفته ای 2 بار شده .... برگ نهال خیلی ناگهانی ریخته و خشک و تغییر رنگ داد ... فعلا که هفته ای 2 بار است . با سپاس

نهال البالو
1399/5/4 16:23

در واتساب جواب داده نشده بنده عکس در ایمیل شما فرستادم در سایت یا ایمیل راهنمایی بفرمائید سوال من در مورد افت نهال است شما عکس نهال ها را دیدید بنده که واتساب در گوشی ندارم تلگرام دارم

  پشتیبانی سایت
1399/5/5 09:17

درختان شما بیماری کنه خاکی دارند که با سم ابامکتین میتونید درمان کنید ضمنا ریشه به عللی دچار پوسیدگی شده که احتمالا از آبیاری زیاد است . اون زایده ی سیاه رنگ نیاز به بررسی دقیق تر دارد اما شما میتوانید آن را از درحت جدا کنید . برای عکس برگی که ارسال کرده بودید هم از کود فسفر بالا استفاده کنید

نهال البالو
1399/5/4 09:45

سلام ایمیلی که داده بودید برایتان ارسال کردم باسپاس

  پشتیبانی سایت
1399/5/4 13:09

سلام مجدد پاسخ شما در واتساپ داده شده است .

نهال البالو
1399/5/4 02:06

سلام بنظر شما نهال البالو با ان چیز چسبنده روی پایین تنه نهال و یک هسته سیاه به اندازه بادام میتواند افت زده باشد یا ریشه ان خراب شده باشد در ایمیلی که داده بودید عکس نهال البالو را برایتان فرستادم البته تنه نهال باریک و کوچک است با سپاس

نهال البالو
1399/5/3 13:23

سلام عکس های نهال را برایتان در ایمیلی که داده بودید ارسال کردم امکان دارد مشاهده کرده و راهنمایی بفرمائید حتی اگر نیاز به خرید کود است از شما خریداری می کنم در ضمن نهال امساله است (1 سال نشده ایام عید گرفتم)

نهال البالو
1399/5/3 12:39

سلام برگ نهال البالو خشک و قرمز رنگ شده مثل برگ پاییزی روی تنه نهال از پایین یک چیزی مثل شیره رویش چسبیده روی یکی از شاخه خیلی نازک یک چیزی به اندازه مغز بادام اما سیاه چند ماه که به ان اویزان است با این که چند بار سم پاشی مالایتون و دیازینون دادم اما باز ان شیره دوباره دیده میشود اما ان هسته سفت به اندازه بادام هنوز هست چکار باید بکنم راهنمایی می فرمائید با سپاس

  پشتیبانی سایت
1399/5/4 09:28

برای ما عکس ارسال کنید

نهال البالو
1399/5/2 14:11

سلام الان که برگ های نهال البالو بخاطر ابیاری زیاد ریخته شده بنظر شما چکار کنم تا مجددا جوانه بزند و سبز شود هر کاری که لازم باشد انجام میدهم ( بعضی از برگ های نهال البالو از وسط برگ قرمز رنگ شده چرا؟) کود 302020 داریم ؟ نظر شما در مورد کود NPK ماهی یکبار و کود اهن هر 2 ماه یکبار چیه ؟ ابیاری هم در هفته 2 بار چون تابستان است ! لطف می کنید راهنمایی بفرمائید

  پشتیبانی سایت
1399/5/4 09:25

سلام اولا میزان ابیاری با نوع بافت خاک مرتبط است و باید کارشناسی دقیق تری انجام شود . دوما نوع کود ان پی کا به شرایط درخت مرتبط است . در صورتی که دارای میوه است از کود پتاس بالا اگر برداشت انجام شده است میتوانید 202020 را استفاده کنید . قرمزی برگهاتون رو باید برای ما عکس ارسال کنید

نهال البالو
1399/5/1 11:06

با سلام واتساب ندارم امکان دارم از طریق دیتا عکس های نهال البالو را ارسال کنم خاک نهال ترکیبی از خاک باغچه+سبوس+کود حیوانی که داخل پیت حلبی گذاشتم باغچه ندارم 31 تیرماه هم کمی خاک گلفروشی پای نهال ریختم هر چند وقت یکبار کود سه 20 و کود اهن بدهم الان که برگ های ان ریخته شده چکار باید انجام بدهم با سپاس

  پشتیبانی سایت
1399/5/2 09:15

دیتا نمیدونم چیه اما میتونید عکسهاتون رو از طریق ایمیل ما به آدرس info@irankeshavarzi.com ارسال کنید .

نهال البالو
1399/4/31 20:15

اگر کود سه 20 خوب و کود محرک رشد برای گل ها و نهال می شناسید معرفی می فرمائید تا برای سبزیجات و گل ها و نهال البالو از ان استفاده کنم با سپاس

  پشتیبانی سایت
1399/5/1 09:19

هورتی گرو و گرومور و زیگلر هر سه از بهترین برند های دنیا هستند

نهال البالو
1399/4/31 20:06

سلام نهال البالو سنتی است هفته ای 3 بار صبح ها ابیاری میشود کمی خاک پایش ریختم همانطور که در تلگرام تصویرش را فرستادم در پیت حلبی گذاشته شده حالا تمام برگ های ان ریخته شده بنظر شما بنده باید چکار کنم . با سپاس

  پشتیبانی سایت
1399/5/1 09:18

سلام لطفا برای ارسال عکس از طریق واتساپ اقدام کنید تلگرام ما به دلیل فیلترینگ باز نمیشه. برای نهال آلبالو به نظر بنده آبیاری یک روز درمیان خیلی زیاد است و به احتمال فراوان ریشه پوسیده شده است. میزان ابیاری بستگی به نوع بافت خاک دارد

محرابی
1399/4/30 19:03

سلام.ببخشید من گیاه دیفن باخیایی دارم که دوتا از برگاش انگار سوخته بهم‌گفتن کود سه بیست بهش بدم ایا تاثیری داره؟ ب به درد این گیاه میخوره؟ چه مقدار و چجوری باید ازش استفاده کنم؟

  پشتیبانی سایت
1399/4/31 09:26

سلام اولین شرط در درمان بیماری تشخیص درست آن است . اگر گیاه شما به علت کمبود سه عنصر ازت ، فسفر و پتاس تغییر رنگ داده بله تاثیر گذار است در غیر این صورت خیر

نهال البالو
1399/4/26 16:42

به جوانه گیاه طالبی و هندوانه که تازه سر از خاک بیرون اورده میتوان کود سه 20 اسپری کرد . گلدان گل های رز بالارونده و یاس بالارونده و فیکوس و دراسنا و پتوس را تازه عوض کردم بعد از چند وقت میتوانم کود دهی داشته باشم . کود اهن و کود سه 20 دارم . با سپاس

  پشتیبانی سایت
1399/4/28 11:22

سلام پیشنهاد میکنیم بعد از انتقال نشا از کود سه بیست استفاده کنید گیاهان تازه از خاک بیرون زده شرایط حساسی دارند اگر از کشت مستقیم استفاده میکنید اجازه دهید کمی رشد کنند . برای گیاهانی که تعویض گلدان شده اند هم هر زمان که گیاه شروع به فعالیت کرد یعنی زمانی که سر برگ ها جوانه زنی داشتند میتوانید شروع به کوددهی کنید

نهال البالو
1399/4/26 16:21

سلام عید امسال 3 تا نهال البالو کاشتم بعد از 3 ماه کود اهن دادم و بعد از چند وقت هم سم پاشی مالایتون و دیازینون و بعد از مدتی کود سه 20 دادم حالا نهالم ریزش برگ دارد نهال ها کوچک است برگ ان خشک شده و میریزد و نوک انهاهم زرد و سوخته و خشک وپژمرده شده بنظر شما چکار باید بکنم . راهنمایی می فرمائید

  پشتیبانی سایت
1399/4/28 11:20

سلام درختان در سال اول نیاز به کوددهی ندارند معمولا پیشنهاد میکنیم خیلی سبک از کود سه بیست استفاده شود . اما خشک شدگی درختانتان بیشتر به خاطر ابیاری زیاد است. این که پایه آلبالو از گیلاس است یا از آلبالو سنتی خیلی مهم است در مواجه با کرم ریشه خوار

...
1399/4/25 11:45

سلام وقت بخیر خواستم بدونم میشه کود سه بیست رو در آب حل کرده و روی گیاه های آپارتمانی اسپری کنیم؟ مشکلی برای گیاه ایجاد نمیشه؟

  پشتیبانی سایت
1399/4/26 10:20

سلام جذب مواد غذایی از طریق برگ بهتر و سریع تر است. در بخش آنالیز کود سه بیست نگاه کنید اگر در ریزمغی ها عناصر روی و آهن با ترکیب EDTA وجود دارد میتوانید اسپری کنید . در برند های با کیفیت از هر دو ترکیب EDTA و EDDHA استفاده شده است.

MOHAMAD
1399/4/23 10:07

سلام من تازگی کود سه بیست زدم اگه کود ازته بزنم اشکالی پیش میاید و چقدر کود ازته رو بزنم برای گیاه شمشاد طلایی با تشکر

  پشتیبانی سایت
1399/4/23 12:48

سلام در کودها مشکل اصلی ما همان ازت است که در صورت زیاد شدن هم به گیاه و هم به خاک اسیب میزند. منظورتون از کود ازته متوجه نمیشم چون کود سه بیست خودش ازته است اما به هر حال فکر میکنم سه بیست کافی باشه برای شمشادتون

محمد
1399/4/19 13:29

سلام ببخشید من شمشاد طلایی دارم چطوری این کود استفاده کنم و هر چند روز یک بار ممنون

  پشتیبانی سایت
1399/4/19 17:50

سلام هر دو هفته یک بار می توانید به صورت سمپاشی و یا به صورت آبیاری این کود را با دوز 2 گرم در لیتر استفاده کنید

عاطفه
1399/4/16 16:10

سلام ،از كود سه بيست ميتونم براي گل آراليا،برگ انجيري و پديلانتوس استفاده كنم؟

  پشتیبانی سایت
1399/4/16 17:00

سلام بله در رشد و شاخه و برگ آن تاثیر مفید می گذارد

هما
1399/4/7 11:35

سلام مطالبتون فوق العادس👌👌

  پشتیبانی سایت
1399/4/7 16:36

سلام نظر لطفتون است .

فاطمه
1399/3/29 13:24

سلام ببخشید میشه به کاکتوس و ساکولنت هم داد؟

  پشتیبانی سایت
1399/3/31 17:17

سلام بله می توانید استفاده کنید

رها
1399/3/26 17:07

سلام. من کود سه بیست دادم ب گل هام و از جمله بن سای از وقتی استفاده مردم گل هام پژنرده شدن دلیلش چیه

  پشتیبانی سایت
1399/3/27 09:08

سلام دلایل زیادی دارد . این دلایل میتواند از جمله رعایت نکردن دوز مصرف - استرس و شوک به گیاه وارد شدن - مرغوب نبودن کود سه بیست - و عوامل غیر کودی باشد. در بسیاری از موارد گیاه بعد از گلدهی کمی وارد استرس میشود ولی با گذشت چند روز دوباره به حالت اول بر میگردد

فخری
1399/3/22 18:36

باسلام کودی که تهیه کردم ۱۹-۱۹-۱۹ نوشته شده که شامل ازت فسفر وپتاس هست درواقع همون سه ۲۰محسوب میشه یا فرق داره؟باتشکر

  پشتیبانی سایت
1399/3/24 09:51

کود سه بیست از سه عنر فسفر پتاس و ازت تشکیل شده با مقدار 20 واحد برای هر عنصر . شما از سه نوزده استفاده میکنید یعنی یک واحد کمتر

سمیرا
1399/3/18 10:52

سلام روز بخیر من از کود سه بیست برای گیاه حسن یوسف، پیتوس و ... استفاده میکنم به این صورت که : نصف قاشق چایخوری داخل بطری 1/5 لیتری حل کردم هر 15 روز یکبار به جای آب به گلها میدم ؟ این کا رخوبه یا به صورت پودر بریزم روی خاک گلدان ؟

  پشتیبانی سایت
1399/3/18 16:52

سلام روش استفاده ی شما دقیقا همانطوری است که باید استفاده کنید . حتی اگر به صورت خشک بر روی سطح خاک ریخته شود باز زمانی که آبیاری میکنید این کود با اب محلول میشود و جذب خاک میشود پس چیزی تغییر نمیکند. اما شما همچنین میتوانید این کود را با دوز 2 گرم در لیتر با آب محلول کنید و به برگ ها اسپری کنید. استفاده از این روش بهترین است به شرط اینکه اطمینان حاصل شود که گیاه شما به این کار حساسیت نداشته باشد

افضل فارسی
1399/3/18 00:24

کود ۳ بیست برای سیب چه مقدار و چه زمانی باید استفاده شود؟

  پشتیبانی سایت
1399/3/18 16:50

کود سه بیست برای رشد رویشی است و تا قبل از زایش میوه مناسب برای سیب است از پس از میوه زایی در درختان بهتر است از کود هایی با ترکیب ازت و پتاس بالا استفاده کرد نانند 15.5.30 و یا 12.12.36

حنا
1399/3/16 09:59

سلام ، با تشکر از مطالب خوب و کاملتون .می خواستم بپرسم آیا می توان از این کود برای سبزیجات خانگی مثل ریحان و .... که در گلدان کاشته می شود هم استفاده کرد؟ سپاسگزارم

  پشتیبانی سایت
1399/3/17 12:05

سلام بله میتوانید استفاده کنید . خیلی هم مورد نیاز سبزیجات است به علت 20 واحد ازت که در این کود موجود است

محمد
1399/3/14 00:15

باسلام آیا میتوان کود ۳بیست را بهمراه سم ضد کرم فن والریت ۲۰درصد برای درخت سیب بکار برد؟

  پشتیبانی سایت
1399/3/14 12:22

سلام بله معمولا ان پی کا ها قابلیت اختلاط دارند با حشره کش ها مگر اینکه در برچسب کود ذکر شده باشه که این قابلیت را نداشته باشد. کود های سه بیست در وبسایت ایران کشاورزی همگی این قابلیت را دارند

Ziba
1399/3/9 00:51

سلام کود سه بیست رو قبل از آبیاری به گیاه بدیم یا بعد از آبیاری ؟

  پشتیبانی سایت
1399/3/10 12:12

اگر به صورت مصرف خاکی استفاده میکنید همراه با آبیاری . اگر به صورت خشک استفاده میکنید ابتدا دور گیاه ریخته شود و سپس آبیاری انجام شود

فاطمه
1399/3/4 20:22

ببخشید کود سه بیست رو میشه به گیاهانی که تازه کاشتیم و هنوز ریشه ندارن بدیم؟ برای ریشه زایی زودتر

  پشتیبانی سایت
1399/3/6 10:14

کود سه بیست اگر جذب نشود عملا در گیاهان بی تاثیر است مگر اینکه محلول پاشی داده شود . و همچنین به عنوان هورمون ریشه زا عمل نمیکند

nahid
1399/2/24 22:30

سلام ببخشید برای آگلونما صورتی و سفسد و قرمز و شامادورا موقع آبیاری کود رو بدم؟

  پشتیبانی سایت
1399/2/25 09:34

سلام کود های ان پی کا قابلیت جذب از طریق برگ و ریشه را دارد . میتوانید این کود را در یک ظرف حل کنید و مانند آبیاری به گیاه بدهید و یا میتوانید خشک بر روی سطح خاک بریزید و سپس آبیاری کنید. روش دوم اسپری کردن بر روی گیاه است که قابلیت اختلاط با سموم را نیز دارد

علی
1399/2/23 14:09

سلام ایا کود ۳ بیست را میشود به گیاه شاهدانه داد

  پشتیبانی سایت
1399/2/24 12:08

سلام بله برای اوایل دوره ی رشد مناسب است

امیر
1399/2/21 18:36

سلام کودسه بیست رابرای درخت نهال پسته هم میشود استفاده کرد اگرامکان استفاده هست چقدر ودرچه موقع ازسال .ممنون

  پشتیبانی سایت
1399/2/22 11:30

سلام بله می شود استفاده کرد . کود سه بیست به عنوان شروع کننده فصل است و برای رشد رویشی بسیار مناسب است

امیر
1399/2/18 13:06

سلام،ببخشید میزان مصرف کود سه بیست برای درخت آلو در منطقه گرمسیر،چقدر است و چه زمانی باید کود بدهیم ممنون از پاسخگویی شما

  پشتیبانی سایت
1399/2/20 10:12

سلام کود سه بیست در زمان رشد داده می شود و به عنوان کود استارتر و یا شروع کننده است. میزان مصرف به نحوه ی مصرف و شرکت تولید کننده بستگی دارد. محصولاتی که در فروشگاه اینترنتی ایران کشاورزی یافت می شود در دوز مصرف 2 در هزار برای مصارف محلول پاشی و دوز مصرف 1 کیلو در 1000 متر برای مصارف خاکی است. برای گلدان ها معمولا با دوز یک قاشق چایی خوری در 2 لیتر آب به صورت آبیاری پیشنهاد میدهیم