0
مزایای استفاده از اسید آمینه برای گیاهان در کشاورزی

مزایای استفاده از اسید آمینه برای گیاهان در کشاورزی

جمعه 31 خرداد 1398
| 15900
مزایای استفاده از اسید آمینه برای گیاهان :
آمینو اسیدها از جمله مهمترین اجزای بنیادین در مراحل اولیه رشد پروتئین ها می باشد. مزایای استفاده از اسید آمینه برای گیاهان بسیار مهم است و در رشد گیاهان تاثیر بسزایی دارد. حدود 20 نوع آمینو اسید در هریک از فرآیندهای سنتز پروتئینی وجود دارد که هرکدام  از آنها نقش مهمی را برعهده دارند. طی مطالعاتی که به تازگی بر روی گیاهان انجام شده، به این نتیجه رسیده اند که مزایای استفاده از اسید آمینه برای گیاهان بسیار تاثیر دارد و نقش مهمی را در فعالیت های حیاتی و ساختارهای گیاهان بر عهده دارد.
آمینو اسیدهایی که توسط خود گیاهان تولید می شود و درون خود گیاه وجود دارد، با آمینو اسیدهایی که کشاورزان به صورت مایع با آبیاری به گیاه اضافه می کنند یکی شده و در ساختمان  ساختار گیاه نفوذ می کند. این آمینو اسیدهایی که در خاک وجود دارند به یکنواخت شدن سطح خاک بسیار کمک می کنند و باعث می شوند که آمینو اسیدهایی که در سطح خاک وجود دارند به راحتی وارد ریشه شوند و گیاه از آنها تغذیه کند.مزایای استفاده از اسید آمینه برای گیاهان به طوری تدارک شده است که ساختار بسیار مناسبی را در گیاه برای اینکه سنتز پروتئین موفقی داشته باشد شکل می دهند و این حالت همان عمل اختصاصی ست که فقط با وجود آمینو اسیدها برای گیاه انجام می شود.
 مزایای استفاده از اسید آمینه برای گیاهان

تاثیرات و مزایای استفاده از اسید آمینه برای گیاهان در حال رشد :

به طور کلی گیاهان هم مانند هر موجود و بافت زنده ای، برای رشد و ادامه حیات به مکانیسم هایی خاص نیاز دارند تا بتوانند سر از خاک بیرون آورند و از نور خورشید و باران و... برای رشد سالم خود بهره برداری کنند. گیاهان هیدروژن خود را از آبی دریافت می کنند که درون خاک است و برای رشد به آن نیاز دارند. همچنین هیدرات های کربنی یکی دیگر از عناصری است که گیاه برای رشد به آنها نیاز دارد و این هیدرات های کربن به مرور زمان در خاک به وجود می آید که گیاه از آن برای عملیات فتوسنتز خود استفاده می کند. این دو عنصر باعث می شود که گیاه به سمت سنتز آمینو اسید برای رشد متوازن خود نیاز داشته باشد .
نیاز آنها به اسید آمینه فقط توسط اسید آمینه ال برطرف می شود. مزایای استفاده از اسید آمینه برای گیاهان این است که گیاه با وجود اسید آمینه در گیاه دیگر نیازی ندارد که انرژی خود را برای کسب هیدروژن و هیدرات های کربن بگذارد و به راحتی می تواند آنها را از طریق اسید آمینه به دست آورد. اگر منبع دیگری از اسید آمینه را برای رشد گیاه به آن اضافه کنیم گیاه با سرعت رشد می کند و همچنین رشد سالم تری را هم خواهد داشت. پس بنابراین مزایای استفاده از اسید آمینه برای گیاهان بسیار مهم است و باید کشاورزان به این امر اهمیت دهند.
حضور این اسیدآمینوها بسیار برای رشد و سوخت و ساز گیاه مهم است. کشاورزانی که به کیفیت رشد و متابولیسم گیاهی سالم در گیاهان خود اهمیت می دهند باید از این اسیدآمینوها مصرف کنند تا محصولات آنها رشد بهتری داشته باشد. به طور کلی مزایای استفاده از اسید آمینه برای گیاهان، تغذیه گیاهان را فراهم می کند و در مراحل بحرانی  که گیاه نیاز شدیدی به اسیدآمینو دارد را پیش بینی کرده و نیاز آن را برطرف می نماید. جذب آمینو اسیدها از طریق روزنه های گیاهی که در گیاه وجود دارد بسیار آسان تر صورت می گیرد و به صورت محلول پاشی نفوذ بیشتری را بر روی گیاهان دارد.
برای مطالعه ی مقاله ی همه چیز در مورد کاربرد اسید آمینه در کشاورزی کلیک کنید

مزایای استفاده از اسید آمینه برای گیاهان، و ضرورت آن :

زمان هایی از دوره رشد گیاه یعنی زمانی که میوه رسیده است و یا اینکه دانه های آن پر شده است، گیاه نیاز فیزیولوژیکی زیادی به جذب غذا دارد تا بتواند فعالیت های متابولیسمی خود را انجام دهد. اما در بعضی مواقع به دلیل محدودیت هایی که در جذب مواد غذایی برای گیاه به وجود می آید، گیاه به طور کامل نمی تواند از این عناصر ضروری استفاده کند. فاصله زمانی زیادی که بین جذب مواد غذایی برای گیاه تا زمانی که آنها را به عناصر مورد نیاز خود تبدیل کند زیاد است، این فاصله زیاد باعث می شود که گیاه به خوبی نتواند از عملکرد مدیریتی خود استفاده کند و به همین دلیل رشد گیاه دچار نقص می شود و گیاه خوبی به عمل نمی آید. بسیاری از کشاورزان برای اینکه این مشکل را حل کنند به اضافه کردن کودهای گوناگون به گیاه اقدام نمودند ولی این راه آنها جوابی نداد و گیاه باز هم دچار تجزیه شد.
محققان با مشاهده کردن این مسئله تولید اسید آمینه های گوناگون پرداختند تا گیاهان را از این وضعیت نجات دهند. در شرایط عادی گیاه به این اسید آمینه ها نیاز دارد ولی در شرایط بحرانی رشد گیاه متغیر می باشدو شرایط تغییر می کند. بنابراین یکی دیگر از مزایای استفاده از اسید آمینه برای گیاهان، نجات دادن گیاه از تجزیه شدن می باشد. گیاهان اسیدآمینوهای دریافتی را از طریق روزنه هایی که در برگ خود دارند جذب می کنند. میزان جذب اسیدآمینو برای گیاهان بسیار تحت تاثیر دمای محیط است.
 مزایای استفاده از اسید آمینه برای گیاهان

مزایای استفاده از اسید آمینه برای گیاهان در صنعت کشاورزی :

از جمله مزایای استفاده از اسید آمینه برای گیاهان چند نوع می باشد که به طور خلاصه آنها را بیان می کنیم. 
1.تقویت نمودن سیستم ایمنی در گیاهان 
2. مقاومت گیاهان را در زمانی که تنش های محیطی به وجود می آید بالا می برد
3. اصلی ترین و مهمترین تاثیری که اسیدآمینو دارد بر روزنه های هوایی گیاه است
4. از لحاظ کیفیت و کمی محصول آن را تضمین می کند و کیفی و کمی آن را افزایش می دهد
5. فرآیند گرده افشانی گیاه را القاء می کند و موجب بهبود این امر می گردد.
6. سرعت رسیدگی محصول بسیار بالا می رود
7. اندام های گیاهی محصول زود تشکیل می شود 
8. محصولات پس از این که برداشت می شوند ماندگاری بالاتری دارند
9. سبزینگی محصول بیشتر می شود
10. ریز مغذی های درشت و ملاح را به راحتی جذب می کند.
مقالات مرتبط
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
مهدی
1402/5/22 08:18

سلام درود و سپاس بابت سایت خوبتون این آمینو اسید توی آب هم میشه استفاده کرد یا باید محلول پاشی کرد اگر توی آب میشه چقدر باید استفاده کرد

  پشتیبانی سایت
1402/5/22 08:26

سلام خیر این اسید های آمینه باید از طریق برگ جمع آوری شوند

خانم گل
1400/1/8 01:25

چرا محتوای سایت خانم گل را کپی کردید؟ بدون ذکر منبع؟

  پشتیبانی سایت
1400/1/8 18:15

بهتر است تاریخ انتشار این مقاله را ببینید . و در این قسمت تبلیغ خودتون رو نکنید

  ناشناس
1402/5/5 03:40

با پدیده ای روبرو هستیم که کامنت میذاره و با وقاحت،جای شاکی و متهم را عوض میکنه. برو در کونتو بگیر عاااااامو