0
بهترین کود افزایش باردهی خیار

بهترین کود افزایش باردهی خیار

یکشنبه 17 مرداد 1400
| 151779

نکاتی در مورد کود افزایش باردهی خیار

خیار گیاهی یکساله، از جنس Cucumis و مربوط به خانواده ی Cucurbitaceae می باشد. بوته ی خیار رشد سریعی دارد و در اغلب موارد، اگر خاک مشکل شوری نداشته باشد، رشد بسیار خوبی خواهد داشت. خاک سرشار از مواد آلی با PH بین 6 تا 7 می تواند در رشد بوته خیار تاثیر مثبت داشته باشد. شرایط محیطی مناسب برای رشد خیار شامل دمای مناسب، رطوبت کافی و شدت تابش بالا است. بذر خیار را می توان به طور مستقیم در زمین اصلی کاشت. البته امروزه با استفاده از سینی نشا و کیسه نهال می توان اقدام به تولید نشا خیار کرد و سپس آن را به زمین اصلی منتقل کرد. در این بین باید به این نکته توجه شود که ریشه خیار درون خاک جابه جا نشده و از بین نرود. چرا که گیاهچه خیار قابلیت تولید ریشه نابه جا را نداشته و از قدرت رشد آن کاسته می شود. خیار در بین عناصر پرمصرف به پتاسیم، فسفر و منیزیم نیاز بسیار زیاد و در بین عناصر کم مصرف به منگنز بسیار نیاز دارد. پس از کودهایی استفاده می کنند که تمامی موارد بالا را به اندازه ی کافی و متناسب با شرایط رشد داشته باشد ولی باید به خاطر داشت که به علت حساسیت گیاه خیار به عوامل شوری و سختی آب، نباید کل کود را در یک مرحله استفاده نمود، بلکه به صورت آهسته و به شکل آبیاری یا محلول پاشی باید صورت گیرد. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی کامل بهترین انواع  کود افزایش باردهی خیار بپردازیم.

1-    کود نیتروژن:

نیتروژن یکی از عناصر ماکرو المنتی است که گیاه خیار به آن نیاز زیادی دارد چرا که کمبود آن سبب کاهش رشد، زردی و کوچکی برگ ها، ریزش زودتر از موعد برگ ها، میوه های کوتاه و ضخیم شده و باعث می شود تا رنگ خیار به سبز کم رنگ تغییر پیدا کند و در برخی موارد سبب جمع شدن انتهای خیار می گردد. لذا می توان از کود نیتروژن به عنوان کود افزایش باردهی خیار استفاده نمود که به دو شکل نیز موجود است. کودهای عضوی شامل کودهای حیوانی، پودر استخوان، خون خشک و کودهای شیمیایی شامل نیترات آمونیوم، فسفات آمونیوم و غیره می باشد. برای ملاحظه ی محصول زیر کلیک کنید :
نیترومول 

 کود نیتروژن

2-    کود فسفر: 

فسفر از عناصری است که خیار به آن نیاز شدیدی دارد که کمبود آن در خیار سبب توقف رشد گیاه، سخت شدن و تغییر رنگ برگ های جوان کوچک به سمت سبز تیره و مایل به خاکستری می گردد. همچنین کمبود فسفر در خیار سبب عدم انتقال انرژی در طی فتوسنتز و تجمع مواد قندی در برگ و ساقه شده که در نتیجه ی ترشح هورمون، برگ و ساقه را ارغوانی رنگ می کند. برای جبران کمبود فسفر در خیار می توان کودهای ان پی کا فسفر بالا مانند کود 10.52.10 همراه با آب مورد استفاده در آبیاری استفاده کرد که از نوع کود افزایش باردهی خیار می باشد. عکس مربوط به محصول کمبی فست 10 کیلویی 10-52-10 می باشد.

کود افزایش باردهی خیار
 
3-    کود پتاسیم:

پتاسیم نیز از دیگر ماکرو المنت هایی است که گیاه به آن نیاز شدید دارد. پتاسیم در خیار دارای نقش های متنوعی همچون، مورد نیاز برای رشد مناسب و عملکرد بالا و کیفیت مطلوب، متعادل نمودن اسیدهای عمومی تولید شده درون سلول ها و کنترل تعریق دارد. در نتیجه کمبود آن سبب زرد شدن حاشیه ی برگ ها، انتهای رشد نکرده ی خیار به همراه نوک بلند می گردد.برای جبران کمبود این عنصر از کود پتاسیم بالا مانند کود ان پی کا 15.5.30 یا کود ان پی کا 5.10.43 یا کود ان پی کا 5.5.40 به صورت آب آبیاری با دوز 10 کیلو در هکتار  یا محلول پاشی با دوز 2 کیلو در 1000 لیتر آب استفاده می کنند که از نوع کود افزایش باردهی خیار می باشد، البته باید توجه داشت که مصرف زیاد کودهای نیتروژن و فسفر اثر منفی بر روی کود پتاسیم دارد و زیادی عناصر کلسیم و منیزیم در کود افزایش باردهی خیار، به دلیل خاصیت رقابتی، سبب تشدید کمبود پتاسیم می گردد. عکس مربوط به محصول کود کامل کمبی فست 36-12-12 ده کیلویی می باشد. 

کود افزایش باردهی خیار
 
4-    کود کلسیم:

عنصر کلسیم در گیاه غیر قابل انتقال است لذا باید همیشه در دسترس گیاه خیار قرار گیرد به طوریکه کمبود آن سبب متوقف شدن رشد گیاه، بالا رفتن برگ های جوان و حاشیه ی آنها، ریزش برگ ها، کندی رشد ریشه و... می گردد. با محلول پاشی کود کلسیم که از نوع کود افزایش باردهی خیار می باشد و یا با اضافه کردن آهک در محیط های اسیدی، کمبود کلسیم را جبران می کنند. 
عکس زیر مربوط به محصول کود مایع کورت کلسیم میباشد.

کود افزایش باردهی خیار
 
5-    کود منیزیم:

منیزیم از میکرو المنت هایی است که گیاه خیار به آن شدیدا نیاز دارد که کمبود آن به علت pH پایین خاک یا زیادی کلسیم، پتاسیم یا آمونیوم، سبب پیدایش لکه های زرد و نقاط قهوه ای بر روی گیاه خیار می گردد. جهت رفع کمبود منیزیم، از کود مربوطه به صورت 20 گرم در لیتر سولفات منیزیم به صورت محلول پاشی استفاده می کنند که از نوع کود افزایش باردهی خیار می باشد.
عکس زیر مربوط به محصول کود کامل مایع امولسیون 3x حاوی منیزیم و عناصر ریز مغذی امکس (omex) انگلستان می باشد.

 

اکنون به معرفی چندین نمونه ی معروف کود افزایش باردهی خیار می پردازیم که شامل:


1-    کود مولتی پروپلکس گرومور:

کود مولتی پروپلکس ( عکس زیر ) از انواع کود افزایش باردهی خیار بوده که شامل تمامی عناصر کم مصرف و پرمصرف مورد نیاز خیار شامل: آهن، پتاسیم، روی، بور، نیتروژن، منگنز، منیزیم و غیره می باشد که بخصوص برای خیار گلخانه ای بسیار مناسب است. نکته ی قابل توجه در مورد این کود این است که تمامی این عناصر همراه با اسید های آمینه "به خصوص جیبرلیک" هستند که سبب جذب بالای آن و افزایش گلدهی خیار می باشد. 

کود افزایش باردهی خیار

 
 
2-    کود فرتی فلکس 10.3.3 هورتیلند:

این کود که حاوی اوره می باشد که باعث رشد مناسب گباه می شود. عناصر ریزمغذی نیز در این گیاه 100% کلاته میباشد بنابراین میزان در دسترس بودن این محصول 100% است. کود فرتی فلکس 10.3.3 ( عکس زیر ) که مورد استقبال بسیاری از کشاورزان بوده است دارای مواد غذایی بسیار با کیفیت و بدون رسوب و بلور است که کاملا حلال در آب می باشد. استفاده از این کود در تمامی مراحل کشت بخصوص ابتدای کشت توصیه می شود.

کود افزایش باردهی خیار
 
3-    کود محرک رشد وایتافری:

این کود نیز از دسته ی کود افزایش باردهی خیار می باشد که سبب می گردد تا تناژ محصول افزایش یافته، ماندگاری، رنگ و طعم خیار زیاد گردیده و مقاومت به سرما زدگی را بهبود بخشد. کود وایتافری (محصول در عکس زیر) که از جلبک دریایی تولید شده است در دسته ی کود های ارگانیک است که به کشاورزی سبز نیز کمک می کند. استفاده از این محصول  به صورت محلول پاشی است که مرحله ی اول در مرحله ی 8-6 برگی گیاه خیار بوده و مرحله ی دوم، 10 تا 15 روز پس از مرحله ی اول می  باشد.

کود افزایش باردهی خیار
 
4-    کود اوره بالا ان اکسترا

 

1.    N-EXTRA 30-5-5 +TE اختصاصا جهت محلول پاشی برگی فرموله شده و نیاز خیار را به کود نیتروژن تامین می کند. 
2.    با کاربرد N-EXTRA علائم کمبود نیتروژن مانند رنگ پریدگی برگ ها فورا بهبود یافته و در صورت استفاده از دزهای بیشتر رشد رویشی جدید گیاه آغاز می گردد .
3.    N-EXTRA باعث سوزش گیاه نمی شود.
4.    N-EXTRA محصولی منحصر به فرد جهت استفاده در سبزیجات، درختان میوه، زیتون، گیاهان زینتی، گیاهان خزانه ای است.


 

نکته ی حائز اهمیت در مورد تمامی انواع کود ها، توجه داشتن به کد سه رقمی موجود (NPK) بر روی آنها می باشد که به ترتیب بیانگر درصد نیتروژن، فسفر و پتاسیم است که بر حسب شرایط محیطی و خاک باید نوع مناسب را انتخاب نمود. به عنوان مثال کود مایع خیار بوته دارای کد 9-7-13 می باشد که به معنای دارا بودن: 13% نیتروژن، 7% فسفر و 9% پتاسیم می باشد.
در این مقاله سعی بر آن شد تا در مورد کود افزایش باردهی خیار به طور کامل و مفید صحبت گردد و با توجه به شرایط محیطی و خاک مورد استفاده جهت کشت، بهترین نوع کود افزایش باردهی خیار انتخاب گردد. هر کدام از انواع کود افزایش باردهی خیار دستورالعمل خاص خود را دارد که حتما باید طبق آن عمل گردد.

مقالات مرتبط
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
وحید
1402/12/4 16:36

سلام خیار کشت کردید گل میده ولی رشد نداره گل که تبدیل به میوه شه چکار باید کرد

  پشتیبانی سایت
1402/12/12 10:53

با سلام خدمت شما مکبارزه با آفات کنه و تریپس فراموش نشه . از ترکیبات مس و هیومیک اسید استفاده شود . از کود 12،12،36 استفاده شود

رضا
1402/6/22 18:10

سلام جناب من یک هکتار خیار سبز ب اندازه ۳قطره نواری دارم الان ۸برگ هست اما رشد آنچنانی نداره بهش قارچ کش وهیومیک اسید تزریق کردم الان برای رشد چ کودی و چند کیلو بدم

  پشتیبانی سایت
1402/6/30 08:30

سلام دوست عزیز . بسیار عالی موفق باشید . برای رشد بهتر اول با کنه و تریپس مبارزه کنید سپس از ان اکسترا استفاده کنید

صادق
1402/6/20 21:12

سلام الان به خیار سبز کوت سفید برایه سبز کردن خوب است یا نه

  پشتیبانی سایت
1402/6/30 08:35

دوست عزیز دعا میکنیم به امید خدا این کود سفید از سبد کشاورزان حذف شود . تکنولوژی صد سال پیش هنوز دست به دست کشاورزان است . خیر پیشنهاد نمیکنیم مخصوصا اگر خیارتان در حال باردهی است ..

عادل
1402/5/21 00:25

سلام خسته نباشید من ۱۵۰۰متر طولی خیار بوته ای کاشتم مقدار مصرف کود حیوانی کبوتر چند کیلو میباشد به صورت آبیاری قطره‌ ای

  پشتیبانی سایت
1402/5/21 08:15

استفاده نکنید عادل جان . برادر من استفاده نکنید . در تمام کامنت های این صفحه بخوانید نوشته شده که استفاده از کودی دامی از هر نوعش چه بلایی بر سر خاک و بستر زمین و خود محصول شما می آورد

عباس
1402/5/18 16:50

سلام من 2هزا متر خیار گلخانه‌ای برز شهاب دراول برج 4 کاشتم در 40روزی خیار داد چین اول 300کیلو والان چین 5هستم 7000کیلو انواع کودها 12.12.36و10.52.10وکامل اما رشد خیار زیاد هست الان 50روز هست بهم 3متر رسیده واکثرا تک کل هست

  پشتیبانی سایت
1402/5/19 08:38

سلام من متوجه نشدم که ایا سوالی از بنده پرسیده شده یا صرفا اشتراک گذاری تجربتون بوده . به هر حال ممنون از پیامتون

  ناشناس
1402/6/1 08:50

باید اول تشنگی بدی اول تشنگی ندادی کم گل یودنشم به خاطر رشد بالاشه ی فسفر بالا بهش بده

امیر
1402/5/16 22:20

نیم هکتار خیار سبز دارم چین پنجم به طور کامل زرد شد و هیچ ثمری نمیده.یکی بگه باید چکار کنم .دو چین گذشته و درست نمیشه. ابامکتین برای کنه محلول پاشی کردم فایده نداره.چکار کنم

  پشتیبانی سایت
1402/5/17 11:05

سلام دوست عزیز . مبارزه با کنه و تریپس باید در خیار همزمان انجام شود سموم آبامکتین و دلتامترین پیشنهاد میشود . ضمنا در اولین اب پس سمپاشی از سم اکسی کلرید مس به صورت ابیاری استفاده کنید

سجاد
1402/5/7 11:01

سلام و خسته نباشید ، ما یه هکتار خیار کاشتیم ، بکته خیار خیلی خوب رشد میکنه و گل هم زیاد میده ولی تبدیل به میوه نمیکنتش و میریزه ، چکار کنیم تا به خیار تبدیلش کنه ؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنین جناب :|

  پشتیبانی سایت
1402/5/9 08:36

سلام و روز بخیر راه هایی که توضیح میدهیم را دنبال کنید : 1- مبارزه با تریپس و کنه (احتمال 90 درصد) 2- مبارزه با پوسیدگی ریشه (احتمال 90 درصد) 3- کنترل ابیاری 4- عدم استفاده از کود دامی 5- عدم استفاده از اوره سفید 6 - کنترل شوری و اسیدیته ی خاک نکته : در صورت ابتلای گیاه به مورد اول مورد دوم نیز 100 درصد درگیر میباشد بنابراین اول سم پاشی شود و در اولین اب بعد از ابیاری قارچکش به صورت ابمال استفاده شود

مصطفی
1402/4/26 19:22

سلام من 4 تا گلخانه دارم قارچ گرفته چطور جلو قارچ بگیرم چه سمی و خیار ها هم یکم لکه افتاده از قارچ هست

  پشتیبانی سایت
1402/5/9 09:39

این که جه قارچی گرفته است در تجویز نوع سم مهم است . ممکن است ویروس مزایکی به خیار ها زده باشد که در این صورت درمان ندارد

حسن
1402/3/26 19:11

سلام من خیار وگوجه غیره کاشتم بوته هام رشد خوبی دارند ولی بار نمی دهند گل که می دهند می‌ریزند کمک کنید هر سال این اتفاق برام می افتد

  پشتیبانی سایت
1402/4/4 17:41

سلام با کنه و تریپس مبارزه کنید و سپس قارچ کش به صورت خاکی بدهید درست میشوند . سموم ابامکتین و دلتامترین به صورت پاششی سپس در اولین اب بعد از سمپاشی از هیومیک اسید و سم اکسی کلرید مس استفاده کنید

بله
1402/3/25 21:15

سلام خسته نباشیدمن یک گلخانه دارم اینا رو کود سر سمپاشی شده برگاش خشک شده اینارو باید چیکار کرد

  پشتیبانی سایت
1402/4/4 17:40

سلام اگر شکل خشک شدگی به صورت لکه ای است احتمالا تریپس دارد . اما اگر از شوک کوددهی است باید از اسید آمینه یا جلبک دریایی استفاده کنید

Diar
1402/3/23 23:16

سلام ببخشید من خیار دارم خیلی خوب نیست چه تقویتی بزنم خوب فرق بکنه نزدیک به بردهی ممنون

  پشتیبانی سایت
1402/4/4 17:39

سلام بوته های خیار باید از نظر مبارزه با افات تریپس و کنه بسیار با دقت سمپاشی شوند و از قارچ کش برای درمان ریشه ها استفاده شود . این کار مهم تر از کوددهی است اگر گلهای خیار تبدیل به میوه میشوند از کود پتاسیم دار هورتی گرو 15.5.30 استفاده کنید

رسول
1402/3/12 21:35

سلام دوهزار متر زمین دارم میخوام خیار بکارم آیا میتونم قبل از کشت کود گوسفندی و کود مرغ و خاکستر ب خاک اضافه کنم یا ن و در ضمن از چ نوع پلاستیکی استفاده کنم ک علغهتیغ هرز در نیان .ممنون میشم راهنماییم کنین

  پشتیبانی سایت
1402/3/18 09:41

سلام استفاده از کود های دامی را به شدت مخالفت میکنیم از هر نوعش . مقاله ای در رابطه با مضرات استفاده از کود دامی منتشر کردیم که میتوانید مطالعه کنید . نوع پلاستیک ربطی به علف هرز ندارد برای مبارزه با علف هرز باید از سموم استفاده کنید

  ناشناس
1402/3/23 07:31

ایناهنش حرفه به نظر من که حدودحداقل30ساله توکارکشت خیاروصیفیجاتم ازهرنوع کودشیمیایی نانو یامیکرو یاغیره به وفور استفاده کردم همشون فقط به صورت کمکی عمل میکنن بهترین روش استفاده از کود حیوانی دپوشده به عمل آوری شده همراه شن سیاه مخلوط باخاک بستربهترین روش هست بقیش چرته

زهرا
1402/2/15 21:07

سلام خسته نباشید جناب ما حدودا ۲هکتار خیار صحرایی کاشتیم باردهی خیار عالیه ولی بوته از وسط خشک و زرد شده انواع کنه و قارچ و...این سم های بالایی رو استفاده کنیم حتی سم کوپرکول هم استفاده کردیم ولی جواب نمیده میشه لطفا یه راهنمایی کنید من رو ؟؟؟

  پشتیبانی سایت
1402/2/16 10:16

سلام فرمولاسیون مبارزه با کنه و تریپس به این صورت است که بلافاصله بعد از سمپاشی برگی باید قارچکشی خاکی نیز انجام شود تا ریشه احیا شود وگرنه سریعا دوباره به حالت سابق بر میگردد . پیشنهاد میکنم با مشاوران ما صحبت کنید براشون از بیماری عکس ارسال کنیم تا بتونن به صورت رایگان به شما مشاوره بدهند

محمد
1401/6/6 03:11

سلام من هم امسال برای اولین بار خیار کاشتم مشکل خیار من بار خیلی کم میده از کودهای وسمهای زیادی استفاده کردم بوته های خیلی سرسبزی دارم فقط بار نمیده اسم کود ۳روز پیش اينو استفاده کردم .شوک۱۰ایکس.قبلش کود گوگرد مایع.کلسیم بر. کود شیمیایی اروسفید. کود برای گلدهی خارجی بود اسمش یادم رفته. سم گنه هم زدم .۴نفری یک روز درمیان برداشت می کنیم نمیتونیم خرج خودمونو دربیاریم لطفا راهنمایی کنید یا کود معرفی کنید تا به خریدم تا بار بیشتر ی برداشت کنیم این جوری بگم خیلی خیلی کم بار میده

  پشتیبانی سایت
1401/6/8 09:35

با سلام دوست عزیز با توجه به خرجی که شما برای گیاهانتان کرده اید تنها میتوانیم بگوییم از کود های با کیفیتی استفاده نکرده اید . تجویز کود و سم باید تحت نظر کارشناسان مجرب انجام شود وگرنه بعضی از فروشگاه های کشاورزی فقط به فکر فروش محصول هستند . لطفا با بخش مشاوره ی ما تماس بگیرید تا به صورت رایگان شما را راهنمایی کنند . زمین شما نیاز به بررسی بیشتر دارد

  ناشناس
1402/3/23 07:35

به نظر من احتمالا نوع بذرت بدرد نمیخوره درحال حاضر بهترین بذر موجود برای کشت بیرون رقم آفیسرهست ولی برای نوعی که شما دارین باید صبور باشی چون از چین هفتم به بعد باردهیش آغاز میشه

صادق
1401/6/5 22:33

سلام.من ۸ جریب خیار سیمینس کاشتم اما باردهیش خیلی کمه.گلها و خیارچه ها همشون خشک شدن مثل استخون.بوته هاشم از وسط طلایی روشن شدن و الان دارن خشک میشن میریزن.تریبس و کنه هم اصلا نداره.ممنون میشم راهنمایی کنید

  پشتیبانی سایت
1401/6/8 09:33

سلام بوته ی خیار بسیار به شوری حساس است و کود های حیوانی از همه نوعش و کود سفید به شدت میتواند عملکرد ریشه را از بین ببرد . نشانه های توصیفی شما نشان از پوسیدگی ریشه دارد . بهتر از از سم ترکیبات مس استفاده کنید همراه با اسید هیومیک و اگر شوری دارید باید از ضد شوری ها استفاده کنید

امیر
1401/5/10 12:13

سلام من پنجاه روز که خیار کاشتم ولی تا الان بار نداده

  پشتیبانی سایت
1401/6/8 09:56

سلام نیاز به بررسی بیشتر داد با مشاوران ما تماس بگیرید

شاهین
1401/4/9 17:29

سلام من خیارچنبرکاشتم اولاش خیلی خوب بود بعد دوهفته بوته ها ازشادابیشون کم شده بارشم کم شده بعضی ازبوته ها هم پژمرده میشن لطفا راهنمایی کنید تا محصولم ازبین نرفته

  پشتیبانی سایت
1401/4/14 09:37

سلام بوته ی خیار به شدت با افات کنه و تریپس درگیر است لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید

A
1401/3/26 18:27

سلام و وقت بخیر من چند تا بوته خیار درختی پر محصول یک ماهی میشه که کاشتم. رشدش خیلی خوب بوده یک هفته ای میشه که خیار داده اما خیار هاش ریز موندن و رشد نمیکنن باید چیکار کنم؟میشه راهنمایی کنید

  پشتیبانی سایت
1401/4/14 10:16

سلام اگر از ریشه ها مطمین هستید و میدانید که افات کنه و تریپس ندارد از کود پتاس استفاده کنید

نجیب
1401/2/1 09:58

سلام.من دوهزار متر خیار کاشتم بذر فرانسوی ویل مورن.الان پانزده روز شده کاشتم تو زمین.میخوام محصول پرباری به امید خدا داشته باشم.چکار کنم بنظرتون؟کامل میشه راهنمایی بکنید.ممنون میشم

  پشتیبانی سایت
1401/2/17 17:32

رعایت نکات گفته شده در این مقاله شما را بسیار کمک خواهد کرد .

رضا
1400/10/27 23:23

سلام شهر جیرفت هم فروشگاه دارین

  پشتیبانی سایت
1400/10/28 09:26

خیر ما فروشگاه اینترنتی هستیم و ارسال رایگان به سراسر ایران داریم میتوانید سفارشات خود را در همین سایت ثبت کنید

علی
1400/6/13 00:32

سلام من 2000 متر خیار بوته ای کاشت ام از وقتی به بار نشسته بوتها خشک میشن علت چیست

  مسئول فنی
1400/6/16 11:52

با سلام. ممکنه بوته های شما درگیر پوسیدگی ریشه یا آفاتی از جمله کنه و تریپس شده باشند. برای راهنمایی بیشتر و دادن اطلاعات کافی با کارشناسان ما در تماس باشید.

سیدحسین
1400/6/11 08:15

سلام باتشکرازراهنمایی شماالان بهترین کودبرای باردهی بیشترچی هست

  مسئول فنی
1400/6/16 10:46

با سلام و تشکر از شما. لطفا مقاله رو به صورت کامل مطالعه بفرمایید. در صورت نیاز به مشاوره و توضیح شرایط مخصوص به خودتون با کارشناسان ما تماس بگیرید.

Behnam
1400/6/4 14:42

سلام بزرگوار، خیلی خوشحالم که با سایتتون آشنا شدم و صفحه ی اینستا و تلگرامتون رو فالو کردم من واسه اولین باره خیار کاشتم و هیچ تجربه ای ندارم تماس بگیریم راهنماییمون میکنین برای یه سری از مسائل؟ چون اولین سال هست یکبار راهنمایی درست بشم دیگه اوکی میشم، آخه چند نفر راهنمایی های اشتباه دادن بهمون و امسال من ۲۰۰۰ متر خیاری که کاشتم کلا ضرر دادم، این که ارسال سم و کود هم دارین عالیه و چیزی که توی تبلیغات صفحه اتون دیدم سم و کود و بذر هاتون از شرکت های سطح بالا و درجه یک هست

  پشتیبانی سایت
1400/6/8 10:33

خواهش میکنم نظر لطفتون است . کارشناسان ما در تمام ایام هفته در 24 ساعت شبانه روز در خدمت شما هستند

رسول
1400/5/23 15:42

سلام وعرض خسته نباشید خدمت این مجموعه لطفا کود های پربار کردن خیار سبز روبرام معرفی کنید وطرزمصرفش رو هم برام بگین ممنونم

  پشتیبانی سایت
1400/5/24 11:11

در این مقاله تمامی کود های مورد نیاز شما را معرفی کرده ایم . لطفا مطالعه بفرمایید

صباحی
1400/5/22 22:49

سلام مقدار کود سه بیست در هزار متر کشت خیار سبز چقدره ؟ به صورت قرقابی هستش

  پشتیبانی سایت
1400/5/24 11:12

سلام یک الی دو کیلو در هزار متر برای مصرف خاکی و دو در هزار لیتر اب برای مصرف محلول پاشی

محمد
1400/5/19 23:45

با سلام ... بوستان خیار دارم ..تازه برداشت شروع کردیم ولی بوته ها دارن خشک میشن و گل های بوته میریزن علت چیست ؟

  پشتیبانی سایت
1400/5/24 11:15

در این فصل عمده مشکل خیار از کنه و تریپس است . از سم آیامکتین و دلتامترین استفاده کنید . در صورت پوسیدگی ریشه نیز از اسید هیومیک همراه با ترکیبات مس استفاده کنید

صفت الله صافی
1400/5/13 20:29

سلام صفت الله استم این کودها درافغانستان کابل گیرمیایی

  پشتیبانی سایت
1400/5/17 10:29

سلام یک نماینده در کابل داریم که تمامی این کالا ها را در افغانستان میتوانید از ایشان تهیه کنید . میتوانید با مجموعه ی ما تماس بگیرید تا شماره تلفن ایشان را تقدیمتان کنند

حسین
1400/5/13 15:12

سلام من 50روز هست که حدود دو هکتار خیار کاشتم اما رشد بوته ها خیلی کم هست وبرگها سایزشون کوچک هست از چه کودی برا رشد استفاده کنم

  پشتیبانی سایت
1400/5/17 10:27

سلام خیار همیشه با افات کنه و تریپس درگیر است و اگر مبارزه نشود دچار مشکلات زیادی میشود از جمله پوسیدگی ریشه و طوقه . بنابراین مبارزه با سموم آبامکتین و دلتامترین به صورت محلول پاشی پیشنهاد میگردد و در اولین اب بعد از سمپاشی استفاده از ترکیبات مس و اسید هیومیک را پیشنهاد میکنیم

بابک
1400/4/30 15:45

سلام ببخشید من یه ۱۵۰۰متر خیار کاشتم یه مدل کاشتم اگریس F1الان داره بار میده یه مدل هم کاشتم اسمش یادم‌نیس ولی بوته ها هرکدومش دومتر شده گل داره ولی خیار هنوز نریخته درحالی که الان ۶۰روز کاشتم چه سمی بزنم که سریع بیوفته رو بار ؟ البته کود مرغ پنج الی شیش برگ بود دادم تقویت با شیمیایی هم دادم بهش ابی که ابیاری میکنم اب قنات شور نیست

  پشتیبانی سایت
1400/5/3 09:29

سلام خیار روز 45 باید وارد فاز باردهی بشود . هنگامی که گل بر روی بوته میبینید ولی بار نه نشانه از این است که گلها خشک میشوند . علت میتوتند از شرایط بد نگهداری - کود اشتباه - یا پوسیدگی ریشه باشد .

امید
1400/4/26 18:35

سلام ممنون میشم راهنمایی کنین من ۳ هزار متر خیار ps کاشتم تازه ۳ برگه شده کشت دوم امروز ۲۶/۴/۴۰۰هستش برای بارداهی و رشد مطلوب از کود مرغی استفاده کنم یا کود کبوتر و چ سمومی استفاده کنم برای پیشگیری افات

  پشتیبانی سایت
1400/4/27 09:51

سلام . هر دو کودی که نام بردید بسیار برای خاک ضرر دارد و بعد از مدتی باعث پوسیدگی ریشه ها میگردد و در نتیجه شاهد ریزش بار هستیم. پشنهاد میکنم از کود سه بیست یا کود ان اکسترا استفاده کنید تا نتیجه ی بهتری ببینید . برای مبارزه با آفات باید ابتدا نوع افت شناسایی شود و سپس سم تجویز شود

جواد
1400/4/22 21:41

سلام من ۱ هکتار زمین در صحرا کاشتم .خوده ریشه سالمه فقط خیار وقتی میخواد بزرگ بشه زرد میشه و خشک میشه .میشه بگید باید چیکار کنم.یه چیز دیگه اصلا خیار نداره چه کار کنیم خیار پر بار بشه

  پشتیبانی سایت
1400/4/23 09:22

سلام مشکل در ریشه ها است از سموم ابامکتین و دلتامترین به صورت محلول پاشی استفاده کنید و در اولین اب بعد از سمپاشی از سم ترکیبات مس و اسید هیومیک در خاک استفاده کنید مشمل برطرف میشه. ضمنا کود سفید اوره و کود حیوانی و اب زیاد مشکل را دو برابر میکند.

حسین
1400/2/3 04:05

مرسی از مطالب گرانقدرتون

  پشتیبانی سایت
1400/2/4 09:55

ممنون از لطفتون

رضا
1400/1/31 03:26

سلام من بزر رویال 2n کاشتم میوه میده اما فقط یک الی دوتاشون بزرگ میشن بقیه ش همون کوچکی زرد میشه و میریزه، مشکلشان چیه؟ سپاس از پاسخ دهی شما

  پشتیبانی سایت
1400/1/31 17:30

پوسیدگی ریشه مشکل اصلی شماست . یکی از علل زیر را بررسی کنید : آب زیاد / شوری خاک یا اب / کود حیوانی زیاد / کود سفید زیاد / آبدزدک / و لگد شدن بوته ها

شهرام
1399/12/24 20:53

آقای حمید کمبود منیزیوم و روی داره بوته هات

  پشتیبانی سایت
1399/12/25 19:00

ممنون از همکاریتون

حمید
1399/6/14 09:04

سلام من خیار گلخانه ای دارم ولی هنوز یک ماه هم از برداشت نشده که خیار های ریز زرد میشن وباردهی وگلدهی گلخانه خیلی کم شده لطفا راهنمایی کنین گفتند کمبود براست چندین مرحله بر دادم کودمرغی وازت دادم ولی بااین حال باز هم خیارهای ریز چندین مرحله زرد شدن

  پشتیبانی سایت
1399/6/15 11:10

سلام من برای این مشکل شما به هیچ وجه کود بور توصیه نکردم احتمالا با سایت دیگری مشورت کرده اید . مشکل شما 2 علت میتواند داشته باشد اول و شایع ترین علت کنه و تریپس است اگر روی برگ ها لکه های ریز زرد میبینید یا اگر برگها حالت تار شدن و کدر شدن و تار عنکبوتی شدن دارد باید از حشره کش های مناسب استفاده کنید مشکل دوم که بی ارتباط هم نیست با مسئله اول مشکل پوسیدگی ریشه است که علل مختلفی دارد یکی از این علل حمله ی کنه است و دیگری اب یا خاک شور است برای این مشکل باید از اکسی کلرید مس همراه با اسید هیومیک استفاده کنید . زرد شدن خیار ها و نارس بودن هم میتواند به علت زیاده روی در مصرف کود ازت باشد که باز خودش دچار پوسیدگی ریشه میگردد

  مهدی
1401/3/31 00:12

سلام من خودم تجربه دارم در زمینه گلخانه زرد شدن وخشک شدن بخارهای کوچیک بیشتر از گرمی و افزایش دما هست

محمد
1399/6/5 20:57

سلام من۵جریب خیارصحراکاشتم برگ های خیارازوسط خشک میشه.وکلاخودبوته وبرگ هامثل سیم مفتول شدن علتش چیع چیکارکنم نرم شن؟؟؟؟؟ممنون

  پشتیبانی سایت
1399/6/6 10:26

سلام یکی از آفاتی که خیار همیشه با آن مواجه است کنه است . کنه و تریپس از آفات اصلی بوته ی خیار است که معمولا به صورت همزمان حمله میکنند. مشکل دوم پوسیدگی ریشه است که چه به علت آب و کود اشتباه و چه به علت آفت کنه بیماری همیشگی خیار است . پیشنهاد میکنیم سم آبامکتین و دلتامترین را به صورت محلول پاشی بزنید و پس از سمپاشی در اولین آبیاری از سم کوپر اکسی کلراید و هیومیک اسید به صورت خاکی استفاده کنید

علیرضا
1399/5/20 20:48

سلام من ۱ هکتار خیار سیمینیس ۲ n کاشتم ولی بعد از این که شروع به محصول دادن کردن بعد این که ۲۰ ۳۰ روز گذشته تمام خیار ها زرد شده و بار خیلی خیلی کمتر میدهند چه کودی بدهیم تا دوباره جوان و پر بار شوند جواب بدید لطفا دست تون درد نکنه

  پشتیبانی سایت
1399/5/21 16:45

سلام بوته ی خیار همیشه با دو آفت کنه و تریپس درگیر است و دائما باید با این آفات مبارزه شود . زمان فعالیت آفات ریشه ی بوته ی خیار از کار می افتد در نتیجه خیار ها کج یا زرد میشود و گلها به میوه تبدیل نمیشود. برای حل مشکل شما باید سموم آبامکتین و دلتا مترین سمپاشی شود و در اولین آب ابیاری سم کوپر اکسی کلراید و کود هیومیک اسید به صورت مصرف خاکی داده شود . پس از اینکه فعالیت گیاه با ظهور برگهای جدید شروع شد گیاه باید با کود های ان پی کا تقویت شود

فرشید
1399/4/18 22:48

سلام خیار برای رشد به چه کودهای نیاز داره که به بار بشینه؟

  پشتیبانی سایت
1399/4/19 09:51

سلام در این مقاله به توضیح تمام کودهای مورد نیاز شما پرداخته ایم لطفا مطالعه کنید

فرشید
1399/4/18 22:46

سلام چندتا بوته خیار محلی وهمچنین خیار پر محصول کاشتم متاسفانه با توجه به اینکه بهشون اسید هیومیک وان پی کا سه بیست دادم رشد خوبی نداشتند از دو هفته قبل با دادن کود پتاس یه مقداری سبزینگی وجوانه زنی دارند ولی رشدشون زیاد نیست لطفا بفرمایید ایا راه حلی برای رشدشون وجود داره؟

  پشتیبانی سایت
1399/4/19 09:50

سلام نکات خیلی زیادی است که باید به آن بپردازیم وعلت رشد نکردن بوته را متوجه بشیم. مهمترین نکته در درمان بیماری تشخیص آن است . برای تشخیص ما نیاز به علائم و نشانه ها داریم . احتمالا یکی از علل نژاد ، شوری ، کمبود عناصر ماکرو ، رعایت نکردن فاصله ی کشت، آفات جونده ، آبیاری زیاد و کم ، استفاده ی بیش از حد از کودهای نیتروژنه ، و یا پوسیدیگی ریشه میتواند باشد

مهدی
1399/4/16 16:14

باسلام من یک هکتار خیار کاشتم بصورت قطره ای ولی رشد خیارم بسیار پایین است وهم بعداز 50روز کاشت هنوز برداشتی نداشتم آیا کود سفید درباردهی تاثیری داره یاکود سیاه؟ر

  پشتیبانی سایت
1399/4/16 17:04

سلام به نظر می رسد خاک و یا آب شما شور می باشد . دادن کود سفید باعث می شود رشد بهتری پیدا کنید و کود سیاه سریع جذب نیز باعث افزابش ریشه زنی میگردد . اما پیشنهاد ما به شما استفاده از تکنولوژی های جدید تری است مانند استفاده از کود ان اکسترا به جای سفید و یا استفاده از کود 10.52.10 به جای کود سیاه است. ضمنا در زمان گلزایی هم میتوانید از ترکیبات پتاس بالا استفاده کنید مانند 5.5.40

سیاوش
1399/3/29 22:40

باسلام این همه کودهابهترهس,ولی من بیشترکودسفیددادم نتیجه هم گرفتم1277

  پشتیبانی سایت
1399/3/31 17:19

سلام . استفاده از کود سفید به تنهایی در دراز مدت میتواند اثار مخرب زیادی بر روی خاک داشته باشد و همچنین انباشت نیترات در میوه ها بسیار سرطان زا است. بنابراین پیشنهاد میکنیم از تکنولوژی های جدید تری هم در علم کشاورزی استفاده کنید تا نتیجه مطلوب تری هم بگیرید. و در اخر برای شما ارزوی موفقیت بیشتری میکنیم

جهاندیده
1399/3/25 16:19

سلام من توی گلدون خیار کاشتم. بوته ش بزرگ شده و گل داده اما گلاش میریزن. برگاش هم روش دونه های سفید زده و چند تاش زرد شدن. چیکار کنم؟

  پشتیبانی سایت
1399/3/26 09:43

سلم زمانی که بوته ها گل میدهند و گلها تبدیل به میوه نمی شود علت نارسایی ریشه است . ریشه ی بوته ی شما به هر دلیلی قادر به جذب مواد غذایی نیست. سفیدی های روی برگ ها می تواند قارچ و یا حشره باشد(تریپس ، کنه ، شپشک ، شته ، مگس سفید) پیشنهاد ما این است بوته را به بیرون منتقل کنید با یک حشره کش مانند دلتامترین همراه با یک کنه کش مانند آبامکتین سمپاشی کنید سپس در اولین آبیاری پس از سمپاشی سم ترکیبات مس همراه با اسید هیومیک را مانند آبیاری به خاک بدهید. البته این فرمول خیلی گران است و بعید میدونم ارزش اقتصادی براتون داشته باشد. برای دچار نشدن دیگر گلدان ها به این مشکل ، از آبیاری زیاد خودداری کنید - کود ازته زیاد به زمین ندهید و آفات گیاه را کنترل کنید.

محمدرضا
1399/3/22 18:13

سلام . ۲۰۰۰ متر گلخونه دارم . اولین ساله که خودم میکارم . ۱۵ برداشت داشتم تا الان . اما ، به ۱ تُن نرسیدم هنوز . از بذرِ نایگن (ناگین) استفاده کردم . چه کودی تزریق یا محلول پاشی کنم ؟ اگه امکانش هست ، لطفا جواب رو به جیمیل ارسال کنین . باتشکر . Fgc13721111@gmail.com باتشکر ..

  پشتیبانی سایت
1399/3/24 09:34

سلام با توجه به رقم پر باری که استفاده کرده اید بعد از برداشت 15 چین مقدار تناژتون خیلی کم بوده است. پر بار شدن محصولات به یک چرخه ی کودی نیاز مناسب نیاز دارد . شما باید فسفر و پتاس را همراه با عناصر میکرو به اندازه ی مورد نیاز گیاهتون کوددهی میکردید . عناصری هستند مانند جیبرلیک که محرک افزایش گلدهی هستند پیشنهاد میکنیم از جیبرلیک استفاده کنید و از کود های آمینو اسید و ان پی کا پتاس بالا برای تبدیل گل ها به میوه استفاده کنید. ضمنا اگر خیارها کج میشوند مشکلات ریشه ای هم وجود دارد (یک نسخه از این جواب برای شما ایمیل می شود)

  ناشناس
1400/12/7 11:00

سلام بذر 547بکار مشکل از بذره

  ‌داود
1401/1/10 20:45

کسی که ناگین میکاره همیشه ضرر میبینه.بذر فقط بذر پویای پرگل که تولید کشور ترکیه میباشد.دیدم که میگم

N
1399/3/17 20:16

سلام من خیار کاشتم ب اندازه ی 1000متر ولی باردهی ضعیفی داره چه سم تقویتی بزنم؟باتشکر

  پشتیبانی سایت
1399/3/18 16:47

سلام باردهی تا حد خیلی زیادی به نوع بذرتون مربوط میشه. لطفا به ما بگید ایا گل ریزش دارد یا نه ؟ یعنی گل تبدیل به میوه نمیشه یا اصلا گلریزی هم کم دارد

حسن پور
1399/3/6 08:05

سلام برای خرید کلیه سموم و کود و بذر گلخانه خیار بزای ۵۰ تا گلخانه ۵۰۰ متری نیاز به خرید دارم ایا میتونید ما را همراهی کنید با تشکر

  پشتیبانی سایت
1399/3/6 10:15

شغل ما همین است . با ما در تماس باشید

علیرضا
1399/2/26 12:34

شیر ترش شده چه تاثیری در بازدهی خیار دارد؟

  پشتیبانی سایت
1399/2/27 12:01

سلام . هیچ مقاله ی علمی و ثابت شده در این مورد پیدا نکردیم . اظهار نظر در موضوعاتی که اطلاعاتی نداریم نمیکنیم

محمد
1398/8/7 13:39

سلام وقت بخیر نمونه بار ک در کلیپ نمایش داده شده چیه؟

  پشتیبانی سایت
1398/8/8 09:12

سلام با عرض پوزش متوجه نشدیم کدام کلیپ منظورتون هست

  رضا
1401/10/30 22:07

باسلام وخسته نباشید خدمت تمام کسانی که دراین سایت ماکشاورزان راراهنمایی میکنند من ۲۰۰۰هزارمتر گلخانه دارم درشهرستان جیرفت وبوته های خیار به صورت پراکنده داخل هرخط دچار پوسیدگی ریشه شده اند که علائم ان بازردشدن بوته وترک بردن ساقه نزدیک به ریشه خودش را نشان میدهدلطفا بفرمایید چه سم یامحلولی استفاده کنم ممنون