0
کشاورزی آنلاین و فواید آن

کشاورزی آنلاین و فواید آن

پنجشنبه 6 تیر 1398
| 2865

کشاورزی آنلاین چیست؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری و فراگیر شدن استفاده از اینترنت و تکنولوژی حتی در دور افتاده ترین نقاط کشور، ضرورت ایجاد بخش کشاورزی آنلاین بیش از پیش احساس می شد. به گونه ای که کشاورزان و مردم عزیز به جای تهیه محصولات مختلف با قیمت های زیاد از نقاط مختلف کشور، با مراجعه به سامانه های مختلف محصول مورد نظر را به راحتی خریداری کنند. کشاورزی آنلاین فقط مخصوص خرید و فروش محصولات و بذرهای مختلف نیست. بلکه با مقالات مفید تلاش می کند اطلاعات شما را در حوزه های مختلف کشاورزی بروز کرده و افزایش دهد.
اگر سوال یا مسئله ای ذهنتان را درگیر کرده باشد، بخش پرسش و پاسخ کشاورزی آنلاین کمک بسیار مفیدی می تواند باشد.
بیایید کمی واضح تر صحبت کنیم. منظور از کشاورزی آنلاین کاشت محصولات در اینترنت نیست!! بلکه معرفی، خرید فروش آسان تر، مشاوره و ... در بستر اینترنت است. مثلأ یک سایت کشاورزی، یک پیج کشاورزی و ... می تواند کشاورزی آنلاین باشد.
سایت کشاورزی می تواند شامل مواردی نظیر معرفی انواع کود، معرفی انواع سم، معرفی انواع بذرها و ماشین آلات کشاورزی و خرید و فروش آنها باشد.
برخی از سایت ها می تواند فقط مخصوص یک محصول باشد. مثلا فروشگاه کود NPK که فقط مخصوص کودهای کشاورزی است و به صورت آنلاین در این زمینه به کشاورزان محترم مشاوره داده و محصولات مختلف به فروش می رساند.
یا حتی برخی سایت ها فقط به معرفی بذرهای مختلف می پردازند. به شما کمک می کنند کشاورزی آنلاین انجام دهید. یعنی شما با پیگیری دستور عمل های سایت مربوطه می توانید به کاشت و پرورش بذر مورد نظر بپردازید. حتی می توانید پیگیر شوید که پرورش و کشت کدام یک از این بذرها در منطقه شما به صرفه بوده و سود مناسبی را برای شما به ارمغان می آورد.
کشاورزی آنلاین بسیار گسترده است و امروزه نیاز بسیاری از کشاورزان را بر طرف می کند. در گذشته اگر در زمینه ای کشاورز اطلاع کافی نداشت، از کسانی می پرسید که شاید آنها هم اطلاع کافی نداشتند و گاهی پاسخی برای پرسش خود نمی یافت. ولی در چند سال اخیر با گسترش کشاورزی آنلاین این مشکلات هم حل شد و کشاورزان می توانند با مراجعه به یکی از این سامانه ها سوالات خود را مطرح کرده و از مشاوره متخصصان کشاورزی و مهندسان کشاورزی بهره مند شوند.
برخی از سایت های کشاورزی به شما صفر تا صد کشت و پرورش یک بذر را آموزش می دهد. شما را با مراحل آماده سازی، کوددهی ، آبیاری، سمپاشی و ... آشنا می کند. این قدمی بزرگ در راه گسترش کشاورزی مدرن و پیشرفته است. لذا نقش کشاورزی آنلاین را در جامعه نباید ندیده گرفت. این بخش می تواند کشاورزی یک کشور را از حالت سنتی به حالت مدرن تغییر دهد. به فروش و معرفی محصولات و راه های استاندارد کشت و آبیاری، کمک شایانی به کشاورزی می کند.
کشاورزی آنلاین

کشاورزی آنلاین و کمک به خرید محصولات

برخی از سایت ها فقط به فروش محصولات کشاورزی اعم از کودها، سم ها، بذرها، ماشین آلات، ادوات ، گل و گیاه و ... می پردازند. همین امر موجب رقابتی شدن قیمت ها می شود و همچنین باعث می شود انتخاب کشاورزان گسترده بوده و بتوانند بهترین و با کیفیت ترین محصول مورد نظر را با قیمت مناسب خریداری کنند.
کشاورزی آنلاین به شما کمک می کند که بدانید چه کودی بخرید.اهمیت کودهای کشاورزی بر هیچ کس پوشیده نیست. لذا بسیار مهم است که بهترین مدل کود را با در نظر گرفتن بذر و خاک خریداری کنید. در این زمینه سایت های مختلفی شما را راهنمایی می کنند.
یا اینکه کمک می کند در انتخاب بذر هوشیار باشید.بعد از آب و خاک مسئله مهمی که باید به آن توجه کنید انتخاب یک بذر است که روی آن سرمایه گذاری کرده و پرورش دهید. سایت های مختلف شما را در این راه راهنمایی می کنند.
هنگام خرید سم به نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. از تاریخ انقضا گرفته تا نوع مصرف آنها. برخی از سایت ها در زمینه سم فعالیت کرده و مشاوره های عالی را به شما ارائه می دهند.
برای داشتن یک مزرعه خوب، حتما نیازمند یک سری ابزارها و ادوات هستیم که کار ما را جلو انداخته و بهبود ببخشد. در این زمینه کشاورزی آنلاین کمک بسیار عالی و مناسبی جهت انتخاب ابزارها به شما می کند.
انتخاب یک ماشین کشاورزی با کیفیت و عالی هم در نوع خود بسیار مهم و حائز اهمیت است. پاسخ تمام مطالب فوق در بستر اینترنت می باشد و شما را در انتخاب های مناسب یاری می کند.

کشاورزی آنلاین و علم گلخانه

در کنار تمام موارد ذکر شده، کمک کشاورزی آنلاین را به رشد و پرورش گیاهان گلخانه ای و محصولات گلخانه ای نباید نادیده گرفت. برخی از گلخانه های موفق امروزه با بهره گیری از مشاوره های مختلف  همین سایت ها راه اندازی شده و به موفقیت رسیده اند. آموزش هایی که به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار می گیرد، نقش بسیار عمده ای در آگاهی کشاورزان دارد. اگر کشاورزی آنلاین گسترش یابد می توان امیدوار بود که کشاورزی یک کشور به سمت مدرن شدن و حرفه ای شدن حرکت کرده و محصولات با کیفیت بیشتری تولید کند.
کشاورزی آنلاین

فواید کشاورزی آنلاین

تا همین بخش از مقاله هم از فواید کشاورزی آنلاین گفتیم. همه موارد نظیر کنترل قیمت ها با مشاوره های مختلف و همچنین کمک کردن به مدرن کردن کشاورزی می تواند مزایا و فواید کشاورزی آنلاین باشد. از همه این مسائل مهم تر می تواند به همکاری و ارتباط بین کشاورزان کشورهای مختلف و بهره گیری از تجربیات هم اشاره کرد. بدین صورت که می شود از طریق یکی از همین سایت ها با کشاورزان کشورهای دیگر ارتباط برقرار کرد و مشاوره های مختلفی گرفت. این خود قدمی بسیار مهم در پیشرفت کشاورزی هر کشور است.
امیدواریم که مقاله فوق کمک کرده باشد تا درک بهتری از کشاورزی آنلاین و اهمیت فوق العاده آن داشته باشید. فراموش نکنید که کشاورزی آنلاین در کشورهای خارجی به بهترین نحو فعالیت نموده و نقش اساسی در کشاورزی دارند. چیزی که در ایران هنوز جا نیافتاده ولی به مرور پیشرفت می کند.
 
مقالات مرتبط
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید