0
برداشت انار زیاد و با کیفیت با استفاده از کود درخت انار

برداشت انار زیاد و با کیفیت با استفاده از کود درخت انار

چهارشنبه 27 فروردین 1399
| 5325

میوه انار به عنوان یکی از میوه های مفید

انار یکی از میوه هایی است که کشاورزان می بایست آن ها را به گونه بکارند و شرایط لازم را برای کاشت بهینه آن ها فراهم سازند که با برداشت انبوده و البته مثمر به ثمر محصولات آن مواجه گردند. چرا که اگر تمامی موارد نظیر خاک و آب و هوا و کود درخت انار و ... افزون بر شرایط آب و هوایی در کاشت درخت انار به شکل مطلوبی به پیش روند.
در نهایت می توان انارهایی را برداشت نمود که هم خیلی گرد می باشند و هم دانه های درشت و فوق العاده قرمزی خواهند داشت که مسلما نشان دهنده رسیده شدن انارهای بسیار خوشمزه و لذیذی می باشند که شما می توانید از خوردن آن ها لذت و بهره لازم را ببرید. در صورتی که همه شرایط دست در دست هم بدهند تا یک کشاورز را در کاشت و برداشت درختان انار یاری دهند، می توان با برداشت انبوه آن ها علاوه بر سلامتی خود و خانواده تان می توانید با فروش آن نیز به بارفروشی ها برای خود دست به سودآوری نیز بزنید.
اما به طور کلی یک کشاورز باید بداند که برای نتیجه بهتر و ثمربخش تر بهتر است به چه اقداماتی مبادرت ورزد تا بتواند با بهره گیری از آن ها انارهای انبوهی را برداشت نماید. در ادامه به ذکر برخی از این عوامل اشاره می شود.
 
مراقبت های لازم یک کشاورز بر سر راه کاشت درخت انار

مراقبت های پیش از کاشت درخت انار

پیش از کاشت درخت انار یک کشاورز می بایست همه شرایط را برای کاشت و سپس برداشت درخت انار مهیا سازد. در وهله نخست خاک قابل کشت زمین های کشاورزی می بایست حاصلخیز باشند تا بتوان روی آن خاک درختان انار بسیار زیادی را کاشت و در موعد مقرر آن ها را برداشت نمود. هر چقدر خاک زمین های زراعی یک کشاورز حاصلخیز تر باشد، می توان شرایط مطلوب تری را انتظار داشت. این مسئله را نیز باید در نظر داشت که درخت انار در نواحی نیمه خشک و نیمه گرمسیری بیشترین رشد خود را خواهد داشت.
به طور کلی درختان انار در زمستان های سرد و تابستان های گرم از خود سازگاری بالایی خواهند داشت. البته خالی از لطف نیست که درختان انار در صورتی که در دمای پایین تر از 12 درجه فارنهایت قرار بگیرد، ممکن است آسیب هایی به درختان انار شما وارد سازند. بنابراین برای برداشت بهتر و بهینه تر می بایست حتما به این نکات توجه داشت تا سرآخر میزان رضایت کشاورز را در بر داشته باشد.
 
کود درخت انار به منظور رشد بهتر و با کیفیت تر آن

کود درخت انار به عنوان راهی برای باروری درختان

یکی از راه های موثر و تاثیرگذار در بارور شدن درختان استفاده از کود درخت انار می باشد که یک کشاورز می بایست کود درخت انار را به اندازه و سر موعد مقرر شده خویش مورد استفاده قرار دهد.  برای دادن کود درخت انار این نکته را باید در نظر داشته باشید که میوه انار برای رشد بهینه تر نیاز مبرمی به نیتروژن دارد. چرا که نیتروژن کمک شایان توجهی به رشد شاخ و برگ و تولید گل هایی می کند که برای رسیدن میوه ها بسیار مطلوب می باشد.
سولفات آمونیوم یک کود درخت انار به شمار می آید که دارای نیتروژن می باشد و شما می توانید برای باروری بیشتر محصولات خود از این کود درخت انار به خوبی استفاده کنید تا با برداشت انبوه کار در سایز بسیار بزرگ و رسیده شده و قرمز شما را شگفت زده شوید. معمولا از فصل بهار به بعد است که درخت انار کم کم به یک کشاورز نشان خواهد داد که رشد جدید به چه میزانی می باشد. به طور کلی برای یک درخت جوانی که تازه کاشته شده، می توانید بین 1 تا 2 فنجان کود درخت انار را در هر درختی مورد استفاده قرار دهید. برای دادن کود درخت انار می بایست به زمان بندی آن نیز توجه داشت.
چرا که انتخاب زمان بندی درست و به جای کود درخت انار به رشد بهینه و درست این میوه بسیار کمک خواهد کرد. توجه داشته باشید؛ در صورتی که شما به عنوان یک کشاورز در اواخر فصل کوددهی بیش از حد از کود درخت انار استفاده کنید، در این صورت درخت انار رشد ساقه و برگ ها را به خود می گیرد و از آنجا که گیاه در حال رشد انرژی زیادی را در این رشد ناگهانی می طلبد، رو همین حساب سبب ایجاد انرژی در تولید میوه انار نمی گردد و نمی توان نتیجه ثمربخشی را برای رسیده شدن میوه انار از آن ها انتظار داشت.
به طور کلی برای بارور شدن میوه درخت انار نیاز به کود درخت انار می باشد و این کوددهی می تواند کمک حال کشاورزان به شمار آید تا آن ها را با برداشت انبوهی از انارها مواجه سازد ولی در عین حال باید توجه داشت که هر چند کود درخت انار برای باروری و برداشت انبوه و با کیفیت میوه انار می تواند بسیار مفید باشد ولی در عین حال نباید بیش از حد از این کودها هم استفاده کرد. کود درخت انار بایستی توسط کشاورزان به اندازه و درست سر موعد مقرر شده خویش مورد استفاده قرار گیرد تا در نهایت شما بتوانید انارهایی با دانه های قرمز رنگ و بسیار بزرگی را در اختیار داشته باشید که مسلما سبب سودآوری شما در حوزه کشاورزی هم خواهد شد.
اندازه کود درخت انار نیز به این صورت است که درختان جوان که عمر 3 تا 5 سالگی دارند، نیازمند 2 تا 3 پوند کود درخت انار هستند ولی درختان قدیمی تر به 4.5 تا 6.5 پوند کود نیاز دارند. بنابراین کشاورزان می بایست پیش از کوددهی به درختان انار خود ضمن اینکه می بایست درختان را در محیط خود مستقر ساخت، بایستی به عمر هر یک از درختان توجه داشت تا بر حسب سن و عمر درختان به اندازه عمر آن ها کود درخت انار به آن ها داد.
ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که کود درخت انار می بایست حاوی نیتروژن، فسفر و پتاسیم باشد تا در نهایت با دادن چنین کودی به اندازه و در زمان درست خویش بتوان در نهایت شاهد انارهای بسیار بزرگ و قرمزی بود که بسیار لذیذ و خوشمزه است.
مقالات مرتبط
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید