0
آشنایی با جلبک دریایی و کاربرد آن در کشاورزی

آشنایی با جلبک دریایی و کاربرد آن در کشاورزی

سه شنبه 18 آبان 1400
| 16552

پیش مقدمه ای در خصوص جلبک دریایی و نقش آن در کشاورزی

در این بخش سعی خواهد شد تا با جلبک دریایی به عنوان یکی از عوامل موثری اشاره کرد که در صنایع مختلفی از جمله کشاورزی، داروسازی، رنگ سازی و... مورد استفاده قرار می گیرد و برای سلامتی بدن انسان نیز بسیار مفید و حائز اهمیت می باشد. جلبک دریایی خاصیت های بسیار زیادی دارد که فوق العاده بی نظیر می باشد.
از آنجایی که جلبک دریایی در صنعت کشاورزی نیز کاربرد دارد و تحقیقات گسترده ای در این خصوص صورت گرفته است؛ در ابتدای امر به ارائه توضیحاتی در خصوص جلبک دریایی و خواص آن و سپس به ارائه توضیحاتی در خصوص کاربرد آن در صنعت کشاورزی  پرداخته می شود. پس با ما همراه باشید.
 
جلبک دریایی

آشنایی با جلبک دریایی

جلبک های دریایی به مجموعه ای از گیاهان آبزی اطلاق می گردد که غالبا در اقیانوس ها، دریاچه ها و برکه های مختلف یافت می شوند و جزء گیاهان دریایی به حساب می آیند. جلبک ها انواع مختلفی دارند که جلبک های دریایی را می توان عموما به دو نوع جلبک سبز و قهوه ای تقسیم بندی نمود. این نوع از گیاهان دریایی دربردارنده خواص بسیار زیادی می باشند.
عمده ترین دلیل آن می تواند وجود مغذی باشد که در جلبک دریایی وجود دارد. از جمله این مواد مغذی می توان به وجود منیزیم، کلسیم، پتاسیم، سلنیوم، مس، روی، آهن و ید اشاره کرد که در نوع خود بی نظیر است. بنابراین می توان از جلبک دریایی به عنوان یک منبع بسیار غنی حاوی مواد ضروری و مورد نیازی است که می توان از آن به عنوان یک کود در صنعت کشاورزی نیز استفاده به عمل آورد.
خاصیت های جلبک دریایی به طور کلی بسیار زیاد و حیرت آور می باشد. علاوه بر آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ذکر شده، جلبک های دریایی سرشار از ویتامین های A، B، C ،   E  و K می باشد که در آن ها وجود دارد. به همین دلیلی است که از جلبک دریایی برای کنترل و درمان سرطان، کاهش وزن، هضم راحت غذا، سلامتی چشم، قند خون، التهاب و درد و ... استفاده می شود که برای سلامتی انسان ها به طور کلی بسیار کمک شایان توجهی می کند.
 
کاربرد جلبک دریایی در صنعت کشاورزی

کاربرد جلبک دریایی در صنعت کشاورزی

همان طور که گفته شد؛ جلبک دریایی دربردارنده مواد مغذی بسیار زیادی است که در صنعت کشاورزی نیز کاربرد دارد. این محصول شگفت انگیز در باروری بیشتر و با کیفیت تر و نیز مقاومت بسیار بالاتر درختان و گیاهان نقش بسیار پر رنگی دارد و به مانند یک کود آلی و بسیار مقوی در زمین های زراعی شما مثمر به ثمر واقع خواهد شد تا شما بتوانید با وجود آن مزارع کشاورزی خویش را به گونه ای بارور سازید که موجبات حیرت و شگفتی شما را به دنبال خواهد داشت.
طبق تحقیقات انجام شده روی جلبک دریایی دانشمندان به این نکته دست یافته اند که این جلبک های دریایی حاوی مقدار بسیار زیادی فیبر می باشند. وجود فیبر در این گیاهان زیر دریایی سبب شده است تا به حفظ رطوبت و آب و زیر خاک مورد نیاز در ریشه گیاهان تأثیر بسیار بسزایی داشته باشد. بنابراین فیبر موجود در جلبک های دریایی نقش پررنگی در نرم کردن خاک و حفظ رطوبت بر عهده دارد و از طرفی دیگر همان طور که گفته شد؛ دربردارنده عناصر بسیار کمیاب و سرشار از مواد مغذی می باشد که شما می توانید از وجود آن ها بهره مند شوید. نرم کردن خاک در صنعت کشاورزی و میزان حاصلخیزی خاک در زمین های زراعی سبب شده است تا شما به عنوان یک کشاورز بتوانید از بارور نمودن محصولات تولیدی خویش به خوبی بهره مند شوید.
چرا که خاک یکی از عواملی به شمار می آید که در بارور نمودن محصولات مختلف در زمین های زراعی کشاورزان و باغبانان قطعا مفید خواهد بود و شما می توانید با استفاده از آن چشم انتظار برداشت بهینه و با کیفیتی باشید.
بنابراین به طور کلی جلبک دریایی تأثیر شگرفی در صنعت کشاورزی دارد چرا که ویتامین ها و مواد مغذی موجود در آن به رشد بهینه تر و تقویت ریشه گیاهان و درختان شما کمک شایان توجهی خواهد کرد و دقیقا به مانند کودهای طبیعی و شیمیایی در زمین های زراعی شا به افزایش بی رویه سرعت فتوسنتز برگ ها و محکم تر شدن ساقه گل ها و میوه ها عمل خواهد کرد که بسیار بی نظیر می باشد.
 
کود جلبک دریایی وایتافری 30 درصد

معرفی کود جلبک دریایی وایتافری 30 درصد

یکی از جلبک های دریایی که شما می توانید از آن به عنوان یک کود در زمین های زراعی خویش استفاده به عمل آورید؛ کود جلبک دریایی وایتافری 30 درصد می باشد. این کود که حاوی عصاره جلبک دریایی با تمامی مواد مغذی در آن است؛ موجب تقویت بی نظیر و روند رو به رشد ریشه های گیاهان و درختان شما می شود.
علاوه بر آن کود جلبک دریایی وایتافری 30 درصد به عنوان یک کود ارگانیک سبب آزادسازی عناصر بلوکه شده در خاک می گردد و به عنوان یکی از بهترین کودهای محرک برای رشد گیاهان به شمار می آید.
بنابراین کشاورزان و باغبانان که می خواهند شاهد روند رو به رشد گیاهان و محصولات خویش باشند، می توانند از این کود به بهترین نحو ممکن به منظور ارتقای ریشه گیاهان خود و برداشت انبوه و بی نظیر میوه ها استفاده به عمل آورید. بنابراین شما می توانید از کود جلبک دریایی وایتافری 30 درصد به منظور افزایش مقاومت به تنش های محیطی در گیاه استفاده به عمل آورید که دربردارنده مزیت های بسیار زیادی است. از جمله مزیت های شایان توجه آن می توان به رشد و بالندگی بیش از حد گیاهان قابل کشت شما اشاره داشت.
پس اگر به فکر رشد بی رویه و با کیفیت بسیار زیاد گیاهان و محصولات بسیار زیاد خود در زمین های زراعی تان هستید و می خواهید با رشد بیش از حد ریشه گیاهان خویش و برداشت آن ها دست به سودآوری زیادی بزنید، می توانید کود جلبک دریایی وایتافری 30 درصد را مورد استفاده خویش قرار دهید تا به این منظور از خاصیت های بی نظیر آن در زمین های زراعی خویش به خوبی استفاده به عمل آورید و در پایان دست به سودآوری چشمگیری بزنید.
مقالات مرتبط
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید