0
نکات مهم برای مراحل آماده سازی زمین کشاورزی

نکات مهم برای مراحل آماده سازی زمین کشاورزی

چهارشنبه 19 آبان 1400
| 28735

شروع زراعت در مزرعه

شروع کار مزرعه آسان نیست. این کار شامل بسیاری از متغیرهایی است که باید برای آماده‌سازی زمین کشاورزی در نظر بگیرید. اینکه چگونه می‌خواهید کشت را شروع کنید، چه چیزی می‌خواهید بکارید، و مزرعه‌تان چقدر بزرگ است در آماده‌سازی زمین مهم است. موارد مهم زیادی هست که باید در نظر بگیرید و دانستن نحوه‌ی آماده‌سازی زمین برای شروع کشت می‌تواند مفید باشد. جنبش مزرعه رعیتی در دهه 1960 دوباره در اوایل سال 2000 محبوبیت پیدا کرد. حتی اگر یک کشاورز تمام‌وقت نیستید، راه‌اندازی یک مزرعه کوچک راه خوبی برای فراهم کردن بهترین سبزی‌ها برای خانواده‌تان است. اگر اخیراً زمینی را خریداری کرده‌اید یا تصمیم به شروع کشت گرفته‌اید، گام بعدی این است که آن را برای کشاورزی آماده کنید. زراعت در زمین شامل تهیه خاک برای محصولات یا حیوانات است.
برای مطالعه مقاله ی آبیاری زمین های کشاورزی کلیک کنید
 آماده سازی زمین کشاورزی
اگر قبلاً هرگز آماده‌سازی زمین نکرده باشید، این امر می‌تواند سخت باشد، اما در اینجا ساده‌ترین مراحل را برای آغاز کار به شما می‌گوییم. ممکن است نیاز به دانستن جزئیات بیشتری در مورد مراحل فردی آماده‌سازی زمین داشته باشید، اما دانستن این مطالب به شما در مورد ارزیابی اصول اولیه برای آماده‌سازی زمین در مزرعه کمک خواهد کرد.
وقتی برای اولین بار از روش‌های پایه برای کشاورزی استفاده می‌کنید، بهتر است ابتدا با یک طرح کوچک شروع کنید و برای دستیابی به بهترین نتایج، با دقت کار کنید. این که شما در یک منطقه کوچک یا بزرگ کار می‌کنید، فرقی نمی‌کند، همان اصول آماده‌سازی زمین اعمال می‌شود.
یک اصل کلیدی، به حداقل رساندن یا صفر کردن شخم است. به‌جای شخم زدن، از کاشت داخل گودال برای دانه و کود استفاده کنید. این بذور باید هرساله برای تولید مواد مغذی در همان محل کاشته شوند.
علامت‌گذاری و حفاری سوراخ را دقیق انجام دهید. ردیف‌ها و فاصله‌ها وابسته به خاک، آب‌وهوا و آب و نیز محصول است. در جنوب آفریقا، فاصله توصیه شده بین ردیف‌ها 75 سانتی‌متر است. فاصله ردیف بستگی به هدف تراکم جمعیت، منطقه و گیاه دارد.

زمین کشاورزی

پس از پاك كردن زمين، برای آماده‌سازی زمین آن را به‌صورت زیر علامت‌گذاری کنید:
  • خط پایه خود را (سمت زمینتان) بسازید. اگر زمین به‌موازات جاده دسترسی دارد یا نزدیک‌ترین ساختمان باشد، آن را نزدیک‌تر در نظر بگیرید. ردیف‌های محصول زمین شما باید در امتداد شیب قرار گیرد و از خطوط آن برای محدود کردن از دست رفتن آب و فرسایش خاک استفاده کنید.
  • در هر انتهای خط پایه، در امتداد چنگک حرکت کنید.
  • در دو چنگک دائمی در پایین شیب عمود (90 درجه) به‌طرف چپ پایه حرکت کنید.

با خاک مزرعه‌تان شروع کنید

قبل از اینکه شروع به شخم زدن کنید، مهم است که بدانید که روی چه نوع خاکی کار می‌کنید. می‌توانید آماده‌سازی زمین  را با آزمایش خاک خود شروع کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که آن را بهبود بخشید و در مورد رشد بهترین محصولات کشاورزی و علوفه برای حیوانات اصلاح کنید. اولین گام برای آماده‌سازی زمین برای کاشت شامل بررسی بافت و باروری خاک و تنظیم آن تا جای موردنیاز است. 
چگونه می‌توان زمین را برای کاشت آماده کرد؟
شخم زدن زمین برای کاشت یک باغ سبزی بزرگ و یا محصولات کشاورزی می‌تواند به عنوان یک وظیفه دشوار به نظر برسد، اما باید بدانید این کار در آماده‌سازی زمین دشوار نیست. برای زمین‌های کوچک (زیر دو تا سه هکتار)، می‌توانید از یک شخم‌زن PTO محور بر روی تراکتور خود برای شخم زدن خاک استفاده کنید. همچنین می‌توانید کسی را استخدام کنید تا با گاوآهن شخم بزند، دیسک بزند و با چنگک زمین صاف کن خاک‌کشی کند.
 آماده کردن زمین کشاورزی

نصب کردن حصار و فنس برای حیوانات

اگر تصمیم دارید که حیوانات را در مزرعه‌تان نگهداری کنید، بهتر است برای آماده‌سازی زمین حصارهایی را نصب کنید تا حیواناتتان را دور از همسایگان خود نگه دارید و از شکارچیان محافظت کنید. انواع فنس، الکتریکی و غیر الکتریکی، برای نگه‌داشتن حیوانات در مزرعه وجود دارد. نوع انتخابی شما بستگی به حیواناتتان دارد. بزها نیاز به یک حصار بلند دارند زیرا می‌توانند پرش کنند و دوست دارند این کار را انجام دهند! گاوها فقط چند رشته سیم الکتریکی نیاز دارند تا آن‌ها را در یک مرتع نگه دارد. مرغ و گوسفند را می‌توان به‌طور موقت با "توری الکتریکی" قابل‌حمل، یک شبکه پلاستیکی باسیم‌های الکتریکی تعبیه‌شده در آن‌که به‌راحتی راه‌اندازی شده و منتقل می‌شود، نگهداری کرد.
بعد از انتخاب نوع فنسی که نیاز دارید، مرحله بعدی نصب آن‌ها است. یک مته تیرنشان برای تراکتور شما باعث ساده‌تر شدن کار می‌شود، اما با مته مارپیچ بزرگ دستی نیز می‌توانید کار آماده‌سازی زمین را انجام دهید. برای توری برقی، به‌راحتی هر سوراخی را داخل زمین ایجاد کنید.
فنس برقی نیاز به یک شارژر دارد که می‌توانید به برق متصل کنید یا باانرژی خورشیدی یا باتری آن را به کار بیاندازید. اندازه شارژر توسط میزان فنس شما و میزان "بار علف هرز" و یا مقدار علف هرزهایی که حصار را لمس می‌کنند، تعیین می‌شود. 

آماده‌سازی زمین کشاورزی برای کاشت 

آماده‌سازی زمین‌های زراعی برای کاشت محصول‌های پرسود و یا سبزی‌ها باغی لازم است. شما نمی‌توانید به‌راحتی در حیاط خود کشت کنید، یک گودال ایجاد کنید، بذر بکارید و انتظار داشته باشید گیاه سبزی یا محصول تولید کنید. اگرچه ممکن است درنهایت یک گیاه داشته باشید، آماده‌سازی زمین‌های زراعی مستلزم توجه به جزئیات است. حتی برای سرگرمی و یا زمین‌های زراعی شخصی که برای خوراک دام و یا خانواده خودتان از آن استفاده می‌کنید نیاز به آماده‌سازی زمین بیشتری نسبت به کشت ساده دانه در خاک دارد.
 آماده کردن زمین کشتورزی

مرحله 1

برای آماده‌سازی زمین سطوح pH خاك را آزمایش کنید، این کار گام مهمی برای رشد محصولات پرسود در مزارع بزرگ است. دانستن سطوح pH کمک می‌کند تا تعیین کنید کدام نوع محصول پرسود در مناطق خاص بهتر رشد خواهد کرد. این مرحله برای باغ شخصی یا محصول خانگی ضروری نیست، هرچند ممکن است به شما کمک کند که بهترین مکان را در مزرعه خود برای یک باغ یا محصولات تعیین کنید. خاک خود را با یک کیت خانگی آزمایش کنید یا نمونه‌های خاك را به نماینده کشاورزی در منطقه خودتان بدهید که می‌تواند نتایج تست دقیق‌تری را به شما ارائه دهد.

مرحله 2

با جمع‌آوری نمونه‌های خاك، آزمایش خاك را انجام دهید. چندین سوراخ را در مناطقی که مایل به کشت محصولات هستید، ایجاد کنید. برای کاهش در استرس و پول، محصولات زراعی و باغ‌ها فقط در زمینه‌های مسطح و سطح بکارید. این کار منجر به حذف چوب الوار و یا رفع مشکلات آبیاری ناشی از شیب پلات‌ها می‌شود.

مرحله 3

نمونه‌های خاک را از دیوارهای داخلی هر سوراخی که ایجاد می‌کنید، جمع‌آوری کنید. با استفاده از قاشق یک‌بارمصرف خاک را به‌راحتی جمع‌آوری کنید و نمونه‌ها را در ظروف ذخیره‌سازی مواد غذایی یک‌بارمصرف قرار دهید. فقط یک‌بار آب‌پاشی از هر سوراخ ضروری است. خاک‌های محل‌های مشابه را با هم مخلوط کنید، اما خاک مناطق مختلف را در یک مزرعه بزرگ جدا کنید.

مرحله 4

زمین را برای محصولات کشاورزی یا باغی علف چینی کنید. برای مناطق وسیعی از زمین، آماده‌سازی زمین با یک مدل تراکتور به چمن‌زن نصب‌شده که از پشت کشیده می‌شود، میسر است. برش علف‌های هرز یا یونجه به ارتفاع بیش از دو فوت برای یک چمنزار متوسط سخت است، بنابراین ممکن است دستگاه بزرگ‌تری لازم باشد. از بین بردن چمن منطقه با استفاده از دستگاه فشرده‌سازی علف خشک برای تبدیل یونجه بریده و علف به رگه‌های یونجه استفاده کنید.

مرحله 5

زمین کشاورزی را شخم بزنید. دو تا سه بار قبل از کاشت محصول مزرعه را شخم بزنید، یک قطعه کوچک شخم‌زن را در اطراف پلات‌های محصول و باغ عبور دهید. برای مزارع بزرگ با مقیاس بزرگ، انجام آماده‌سازی زمین با یک شخم‌زن عقب کش، در زمان صرفه‌جویی می‌کند، به ویژه هنگامی‌که پس از یک تیغه دیسک استفاده می‌شود. اکنون زمین برای کاشت آماده است.

منبع

https://www.thespruce.com/prepare-the-land-for-farming-3016979
https://www.hunker.com/12252913/how-to-prepare-farm-land-for-planting
https://www.wikihow.com/Start-a-Farm
https://www.farmersweekly.co.za/farm-basics/how-to-crop/preparing-a-land-for-small-scale-cultivation-with-hand-tools/
 
مقالات مرتبط
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
حسین
1402/2/22 23:19

متشکرم