0
توضیحاتی کامل در خصوص کود افزایش باردهی برنج و برداشت بهینه آن

توضیحاتی کامل در خصوص کود افزایش باردهی برنج و برداشت بهینه آن

دوشنبه 17 آبان 1400
| 21889

وجود برنج به عنوان غذای محبوب ایرانی ها

برنج به عنوان یکی از غذاهایی به شمار می آید که در اکثر خانواده ها در کنار غذاهای دیگر طبخ می شود. کمتر ایرانی را می توان دید که در طول یک هفته خود از برنج به عنوان یکی از غذاهای اصلی استفاده نکند.
به همین منظور مصرف برنج در ایران و به خصوص در نواحی شمالی ایران بسیار بالاست و ایرانی های بسیار زیادی هستند که به منظور خرید جنس خوب و مرغوب برنج همواره در تکاپوی خرید برنج هستند تا به این منظور با خرید برنج بتوانند نیاز خود را برطرف نموده و همواره برنج مورد نیاز مصرفی خود را در آشپزخانه های خود داشته باشند. صنعت کشاورزی از جمله مشاغلی به حساب می آید که با سعی و تلاش زیاد می تواند مایحتاج شما را اعم از غذاهایی به مانند برنج و میوه های مختلف و درختان زیاد تأمین سازد.
کشاورزان برای این مهم نیاز به یک سری مواد مغذی برای بارور شدن محصولات خود دارند که از جمله آن ها می توان به کود افزایش باردهی برنج اشاره کرد که آن ها می توانند با استفاده از یک کود مرغوب و بهینه در نهایت نتیجه بهتری عاید آن ها گردد. در ادامه بیشتر در خصوص کود افزایش باردهی برنج سخن به میان خواهد آمد. پس با ما همراه باشید تا توضیحاتی تکمیلی در این خصوص داده شود.
استفاده از کود افزایش باردهی برنج

توضیحاتی کامل در خصوص کود افزایش باردهی برنج

کودهای سبز، دامی و کودهای شیمیایی از جمله کودهایی به شمار می روند که شما می توانید با استفاده از هر یک از آن ها به منظور کود افزایش باردهی برنج در شالیزارهای خود بهره مند شوید.
اضافه کردن هر یک از کود ها در زمان مناسب به خاک قابل کشت باعث می شود شما با افزایش باردهی برنج مواجه شوید تا به این منظور بتوانید به هنگام برداشت برنج محصولات بیشتری را برداشت نمایید. پیش از بررسی کود افزایش باردهی برنج می بایست به یک سری عوامل اشاره داشت که در ادامه توضیح داده خواهد شد. 

1- خاک

اولین مسئله پیش از ذکر کود افزایش باردهی برنج، ارائه توضیحاتی در خصوص خاک قابل کشت می باشد که بایستی به خاک آن نیز توجه داشت. چرا که خاک زمین های زراعی و شالیزارها بسیار حائز اهمیت می باشد. نکته ای که در این زمینه وجود دارد، ذکر این مسئله است: در صورتی که خاک قابل کشت شما کمتر از 2 درصد مواد آلی داشته باشد، قطعاً این خاک شرایط حاصلخیز بودن را ندارد و ضعیف می باشد.
به همین علت نمی توان به ثبات و استقامت این خاک اطمینان حاصل نمود. بنابراین با استفاده از کود افزایش باردهی برنج و نیز استفاده از خاک حاصلخیز و قابل کشت می بایست شرایط لازم را برای کاشت و برداشت بهینه برنج برای خود هموار ساخت و در غیر این صورت نباید انتظاری از برداشت زیاد برنج داشت.

2- آبیاری

وجود آب کافی و مورد نیاز برای باردهی برنج طبیعتاً نسبت به سایر غلات بیشتر می باشد. به همین علت است که برنج را معمولا در نواحی شمالی کشور می کارند که شرایط آب و هوایی در آن نواحی مسلماً خیلی بیشتر از سایر مکان های دیگر می باشد. به طور کلی کمبود آب و کاهش میزان آبیاری در زمین های کشت برنج نیازمند راهکارهای بسیار زیادی است تا بتوان در نتیجه شاهد باروری برنج بهینه تر و بیشتر بود.
همین کاهش میزان آبیاری در بهره وری و برداشت محصول نهایی برنج تأثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. پس لزوم آبیاری و شرایط مناسب آبیاری در مزارع برنج بسیار حائز اهمیت است.

3- کود افزایش باردهی برنج

علاوه بر خاک و آب مناسب و افزون بر آن ها شرایط آب و هوایی نیاز به کود افزایش باردهی برنج نیز هست تا با بهره مندی از آن یک کشاورز بتواند برنج های زیاد و با کیفیت بالایی را برداشت نماید. در این خصوص کود افزایش باردهی برنج را خدمت شما معرفی می سازیم.
 
تأثیر کود افزایش باردهی برنج

استفاده از کود پتاس پیش از خوشه دهی

برای آنکه با کود افزایش باردهی برنج بتوانید نتیجه خوبی را حاصل نمایید، می توانید پیش از خوشه دهی از کود پتاس یا کودهای تقویتی استفاده کنید که حاوی اسید آمینه می باشند. با استفاده از این کود افزایش باردهی برنج می توان علاوه بر آبیاری به اندازه در حین کشت محصول مورد نظر و نیز حاصلخیز بودن خاک به برداشت بهینه و زیاد برنج اطمینان حاصل نمود تا به این منظور بتوان با استفاده از برداشت زیاد و بهینه برنج این غذای محبوب و دوست داشتنی ایرانی ها را تأمین ساخت.
ضمن اینکه استفاده از کود افزایش باردهی برنج می بایست به صورت اصولی و در زمانی مناسب مورد استفاده قرار گیرد تا شما با وجود فراهم آمدن شرایط لازم برای کشت برنج بتوانید با مصرف درست و به اندازه کود افزایش باردهی برنج محصولات با کیفیت و بسیار زیادی را برداشت نمایید و از این طریق علاوه بر فراهم آوردن برنج مورد نیاز خود و خانواده خویش با فروش عمده برنج های تولیدی خویش دست به سودآوری بزنید.
وجود تمامی این موارد افزون بر کود افزایش باردهی برنج در زمین های شالیزاری سبب می شود تا در نهایت شما از محصولات تولیدی خویش در هر هکتار از اراضی کشاورزی خویش حجم بسیار زیادی از برنج ها را برداشت نمایید. به همین علت است که در نواحی پر باران که سالانه باران های بسیار زیادی می بارد، می توان شاهد باردهی بهتری از محصولات برنج شد.
بنابراین می توان به نعمت نزول باران الهی در باردهی برنج ها افزون بر کود افزایش باردهی برنج نیز اطمینان حاصل نمود تا به این منظور لبخند رضایت بر لبان کشاورزان نقش ببندد و آن ها با استفاده از برنج هایی که برداشت می کنند، بتوانند با فروش آن ها به مراکز فروش سود بسیار زیاد و شایان توجهی را به دست آورند. وجود کود افزایش باردهی برنج به شما کمک شایان توجهی می کند تا شما به عنوان یک کشاورز بتوانید زودتر محصول خویش را به صورت بهینه تر دریافت نموده و از کیفیت بالای آن نیز کاملا رضایت خویش را ابراز دارید.
مقالات مرتبط
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
درخش
1400/6/11 09:52

سلام وخسته نباشیدمابرنج از نوع محلی چمپاداریم حالا درآستانه خوشه دهی هست البته خوشه هابیرون نزده‌اند نام کودافزایش محصول چیست که پیداکنم ممنون از لطفتون

  مسئول فنی
1400/6/16 11:15

با سلام شما می تونین از کودهای پتاس بالا، کودهای حاوی عناصر ریزمغذی مخصوصا روی و سیلیسیم استفاده کنید. شما می تونین برای مشاوره بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

  فتوحی
1402/5/14 06:35

باسلام بهترین کود افزایش باردهی برنج زمان خوشه دهی بجز پتاس چه نوکودی می باشدممنون